Национална компания „Железопътна инфраструктура“ /НКЖИ/ пусна дългоочакваната обществена поръчка за избор на изпълнител на реконструкцията на шуменската ЖП гара. Тя е на стойност 12,6 млн. лв. с ДДС – сума, която е повече от два пъти по-висока от първоначално обявеното. Финансирането на обекта е от националния бюджет.
Всички дейности ще се извършат по проект, възложен през 2018-та. Съгласно него ще се направи цялостна реконструкция на чакалнята - със стая за майки с деца и съответните сервизни помещения, с нови обществени гарови вътрешни тоалетни и тоалетни за инвалиди. Заложени са още модерни търговски обекти, подмяна на съществуващите врати с автоматични с фотоклетки, асансьори в подлеза, обновяване на зелените площи. Изцяло ще се обнови предгаровия площад с паркинга.
Важна част от ремонта са новите перони и новата козирка над тях.
Дейностите ще продължат дълго. На изпълнителя ще се даде срок за работа между 650 и 800 календарни дни.
Според НКЖИ с реализацията на обществена поръчка ще се изпълнят няколко цели: Повишаване комфорта на пътниците и персонала на гарата; Постигане на здравословна и безопасна среда за пътуващите и работещите на територията на гаровия комплекс; Постигане на съвременните критерии и норми за енергийна ефективност и пожарна безопасност;
Създаване на равни условия за достъп на лица в неравностойно положение чрез въвеждане на мерки за общодостъпна среда; Постигане на нов имидж на железопътната гара.
Припомняме, че за голям ремонт на ЖП гарата се говори от десетилетие. Гарата в Шумен е построена през 1943-та година, на мястото на първата, строена през 1895 година, и оттогава не са правени големи ремонти.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
На умрял кон - сено!!!
Анонимен
За 12 милиона ще построя цяло село
Varg
Докато я ремонтират ще трябва да я закриват.
Анонимен
Ще поставят няколко метални греди, стълбище и стъкла и това ще струва 12 милиона. Машала. Ашколсун, ей тъй съ прай бизнес.
Аноним
Няколко пъти водих децата да видят истински влак. Влакове има, пътници няма гара ще правим.
Гарванът
И как ще се топли този целия обем ?С кюмбета ? Какъв е дневния пътникопоток ? Вместо големи пространства да се разбие на няколко помещения, лесни за отопление/охлаждане, вратите са двойни "да не бяга птичето"...... И как това ще се върже с класическата фасада на сградата ?
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
Българина
Като начало да започнат да я топлят назима.
Вътре е като навън, струпва се влага и... дори да се направи ремонт ще се прецака като предния за няколко години...
Анонимен
Кмете твоят екип с години бави хората които искат да си построят малки къщи, а на голямата строителна фирма не е проблем да построи огромни мастодонти с гарсонери, изсечени са всички дървета, няма едно дърво и тревичка в УПИ с гиганските жил.блокове.