Национална компания „Железопътна инфраструктура“ /НКЖИ/ пусна дългоочакваната обществена поръчка за избор на изпълнител на реконструкцията на шуменската ЖП гара. Тя е на стойност 12,6 млн. лв. с ДДС – сума, която е повече от два пъти по-висока от първоначално обявеното. Финансирането на обекта е от националния бюджет.
Всички дейности ще се извършат по проект, възложен през 2018-та. Съгласно него ще се направи цялостна реконструкция на чакалнята - със стая за майки с деца и съответните сервизни помещения, с нови обществени гарови вътрешни тоалетни и тоалетни за инвалиди. Заложени са още модерни търговски обекти, подмяна на съществуващите врати с автоматични с фотоклетки, асансьори в подлеза, обновяване на зелените площи. Изцяло ще се обнови предгаровия площад с паркинга.
Важна част от ремонта са новите перони и новата козирка над тях.
Дейностите ще продължат дълго. На изпълнителя ще се даде срок за работа между 650 и 800 календарни дни.
Според НКЖИ с реализацията на обществена поръчка ще се изпълнят няколко цели: Повишаване комфорта на пътниците и персонала на гарата; Постигане на здравословна и безопасна среда за пътуващите и работещите на територията на гаровия комплекс; Постигане на съвременните критерии и норми за енергийна ефективност и пожарна безопасност;
Създаване на равни условия за достъп на лица в неравностойно положение чрез въвеждане на мерки за общодостъпна среда; Постигане на нов имидж на железопътната гара.
Припомняме, че за голям ремонт на ЖП гарата се говори от десетилетие. Гарата в Шумен е построена през 1943-та година, на мястото на първата, строена през 1895 година, и оттогава не са правени големи ремонти.
ШУМ.БГ
Коментари
мечо бокса
във Белгиа на гарите има и магъзини и кофишопове и можеш и да си пафкаш и да се отпуснеш като чакаш влака. а във влака има и инстаграм и интернет не като тука.
Анонимен
Пффф, не изглежда кой знай какво...Чак пък милиони....А грозните околни ЖП сгради? Ама кат се почне сега един безкраен ремонт, има да седят скелета с години. Докато стане време за нов....
Анонимен
подлеза да направят, паркинга отпред, за 12 млн да не я строят наново?? половината пари са ресто, отделно и да стане като нова, бдж гара без бързи влакове е като ресторант на третокласен път .....
Анонимен
Гара ще се прави ,но влаковете допотопни . Зимата студено , а лятото горещо . Икономията, е майка на мизерията . А и хора няма вече, да пътуват с влакове .
До Кмет
Може ли някой да ни обясни функцията на това стълбище и тераса, без пейки за кого и за какво е предвидено да глътне няколко милиона?
До Кмет
Парите за стълбището и терасата вътре, бих ги дал за достъпна среда извън гарата, перони, подлез, рампи и т.н.
Анонимен
От тая огромна бетонна стълба и цветарници не остава место за пътуващите хора. Къде са пейките. Хората отвън ли ще чакат?
Анонимен Аз
Стените на чакалнята бяха облицовани с плочи от бигор,оригинално-дали няма да се възстановят?Освен WC защо да няма и душ-кабини?Ще може ли да се влезе в WC с куфара и раницата? Проектантът дали пътува с влак?
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата