Променя се минималният брой изпитвания за оформяне на срочна оценка в училище. Целта е да има в самия час повече време за работа между учител и ученици, повече време за практическо прилагане и упражняване на това, което учениците учат. Това заяви пред БНР Евгения Костадинова, директор на Дирекция "Съдържание на предучилищното и училищното образование" в МОН.
"Като 2 или 3 в зависимост от броя на часовете, с които се изучава предметът. Това не значи, че учителят не може да направи изпитвания, които да надвишават минималния брой. Наредбата не отнема възможността учителят да преценява", уточни Костадинова.
Наредбата се стреми към формиращо оценяване, подчерта Евгения Костадинова.
"Не просто оценката като цифрова оценка, а преценка на напредъка на ученика и посочване на онези негови страни, които все още не са усъвършенствани. По този начин и учител, и родител ще имат възможност за знаят върху какво трябва да работи ученикът. Невинаги цифровата оценка е верният инструмент. Тя показва моментно състояние, докато формиращото оценяване показва напредъка. Това трябва да се случи в по-голяма степен", коментира още тя.
Проектът за промени предвижда още да се въведат самостоятелни писмени задачи за домашна работа под формата на изследване на определен проблем.
Дир.бг
Коментари
Анонимен
От съдържанието на статията не става ясно увеличава ли се или намалява минималният брой изпитвания за оформянето на срочна оценка.
Анонимен
Изглежда и авторът не знае и затова е писал "Променя се".
Анонимен
Махнете и тестове вредни са!!! Най голямата глупост за оценка чрез тест.
Анонимен
Намалява се много ясно. Преди минимума беше 3 оценки. Но е срамно е да се показва незнанието на съвременните деца. Да не ги изпитваме, да не се гледат резултатите от външното оценяване. Както махнехме матурата по математика, да махнем и по БЕЛ и да остане само по физическо и музика. Нека крием че на нищо не ги учат в училище, а те като пораснат сами ще си го покажат. Някак е успокоително нали.
Фейк
Ученикът и студентът са като лука, колкото повече го газиш /изпитват/ толкова по-главест става !