Ограничаването с един учебник по предмет не би бил добър подход, но трябва да се балансира по отношение на одобряваните учебници. Това заяви министърът на образованието проф. Галин Цоков по БНТ. По думите му учителите трябва да имат по-голяма автономност да изберат съответния учебник.

Предложение децата да учат по единни учебници по български език и литература, история и география, а не по различни, бе направено през март от президента Румен Радев на образователен форум. а мотивът - постигането на общ мироглед и национално обединение, а не да бъдат бизнес или средство за прокарване на определено влияние. Още тогава обаче идеята получи отпор от учени, а от СБУ коментираха, че по-скоро би било добре да бъде намален броят им до два по учебен предмет.

Образователният министър очаква, че в даден момент учебниците дори може да се окажат незадължителни заради развитието на дигиталните платформи в образованието.

Учебните програми са отворени за обществено обсъждане.

"Това е един труд на екипи в продължение на 2 години. Един от нашите принципи е приемственост в политиките и това, което се е случило преди. Ние отворихме учебните програми за обсъждане на базата на мнението на експертите от 2022 г. Там са предвидени облекчения от гледна точка на отпадане на теми и фактологичен материал", заяви Цоков.

Според министъра амбицията е промените в учебните прогрaми да доведат до намаляване на фактологическата сложност.

Цоков каза още, че когато се въведат индикатори за качество на всеки учител и училище, ще може да се определи приноса за личностното развитие на всеки ученик. Това е свързано с промени в училищното и предучилищното образование, за да бъде приета наредбата. Възможно е бюджетът на училището да бъде обвързан с качеството на образованието.

Дир.бг