Ограничаването с един учебник по предмет не би бил добър подход, но трябва да се балансира по отношение на одобряваните учебници. Това заяви министърът на образованието проф. Галин Цоков по БНТ. По думите му учителите трябва да имат по-голяма автономност да изберат съответния учебник.
Предложение децата да учат по единни учебници по български език и литература, история и география, а не по различни, бе направено през март от президента Румен Радев на образователен форум. а мотивът - постигането на общ мироглед и национално обединение, а не да бъдат бизнес или средство за прокарване на определено влияние. Още тогава обаче идеята получи отпор от учени, а от СБУ коментираха, че по-скоро би било добре да бъде намален броят им до два по учебен предмет.
Образователният министър очаква, че в даден момент учебниците дори може да се окажат незадължителни заради развитието на дигиталните платформи в образованието.
Учебните програми са отворени за обществено обсъждане.
"Това е един труд на екипи в продължение на 2 години. Един от нашите принципи е приемственост в политиките и това, което се е случило преди. Ние отворихме учебните програми за обсъждане на базата на мнението на експертите от 2022 г. Там са предвидени облекчения от гледна точка на отпадане на теми и фактологичен материал", заяви Цоков.
Според министъра амбицията е промените в учебните прогрaми да доведат до намаляване на фактологическата сложност.
Цоков каза още, че когато се въведат индикатори за качество на всеки учител и училище, ще може да се определи приноса за личностното развитие на всеки ученик. Това е свързано с промени в училищното и предучилищното образование, за да бъде приета наредбата. Възможно е бюджетът на училището да бъде обвързан с качеството на образованието.
Дир.бг
Коментари
Анонимен капиталист
вярно е печатниците и издателствата в бедната и корумпирана България ще фалират , това ли искате трябва да се печата макар и безсмислици трябва да върви далаверата и да падат кинтите
АнонименАЗ
абе тъпанар ти като беше ученик 5 учебника ли имаше по история, тя историята е една.
Анонимен
В учебниците трябва да има фактологически ВЯРНО съдържание и да бъде логически подредено ,след всеки урок за нови знания трябва да има УРОЦИ за упражнение,на учителя трябва да се гласува доверие и да се даде свобода да определя кога и какви по форма да бъдат писмените изпитвания. Да се забрани на НПО да съставят и разпространяват учебници с неолиберално съдържание!!!
Анонимен
Шуменчето, завършило базовото, "професор" в Пловдив, сега министър дали е влизало в час, защото сега ръси едни щамповани простотии дето нямат нищо общо с реалното обучение ?
изперкал даскал
всеки луд с номера си