Шумен и Турговище ще кандидатстват с общ проект за електрически автобуси и за изграждане на велоалеи в двата града. Партньор на община Шумен ще бъде градският превозвач „Шумен – пътнически автотранспорт“ ЕООД, научи ШУМ.БГ.
Кандидатстването ще стане по пилотна схема за подкрепа на устойчивата градска мобилност „Устойчив транспорт“ по Плана за възстановяване и устойчивост /ПВУ/.
Очаква се сумата, която ще получат двете общини, да е максималната възможна – 8 млн. лв.
“Със средствата вероятно ще се закупят около 6 електрически автобуса, които ще обслужват линии, както в градовете, така и между селищата в двете общини, като транспортна схема ще се направи по-късно. С тези средства ще можем да изградим и велоалеи”, обясни заместник-кметът на община Шумен Боян Тодоров.
Той каза още, че намерението на общината в Шумен е с парите от този проект да направи велоалея от зала “Младост” към кв. “Тракия”. “Искаме да продължим сега направената велоалея до р. Енчова към Тракийския квартал по бул. “Симеон Велики”. В обратната посока, към кв. “Боян Българанов” велоалея ще направим със собствени средства като част от ремонтните дейности покрай р. Енчова”, уточни Тодоров.
По схемата „Устойчив транспорт“ на ПВУ допустими кандидати за предоставяне на средства са 40 градски общини, сред които и Шумен и Търговище.
Задължително е кандидатстването в партньорство между минимум две общини и минимум един оператор на обществен транспорт.
Общият размер на средствата с ДДС по настоящата процедура е в размер на 100 008 386 лева, от които 96 959 433 лева се финансират от МВУ, а 3 048 953,40 лева представляват ДДС и се финансират от държавния бюджет.
Кандидатите трябва да осугурят собствен принос в размер на 10% от допустимите разходи по предложението за изпълнение на инвестиция с привлечен ресурс от различни източници.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
Автобусна линия до паметник 1300 дали ще пуснат?
Анонимен
В 70 хил.град автобусите които поддържат транспорта е по вече от ужасяващо. Излагация голяма. То в Африка са по добри.
2019 г
Шумен отпадна от безвъзмездното финансиране по Оперативна програма „Околна среда“ (ОПОС) за закупуване на електрически автобуси. Община Шумен бе сред 11-те в България, които имаха право на евросредства за екологичен транспорт, като за Шумен ресурсът бе определен в размер на 12 млн.лв. ВЪПРОСЪТ Е ЗАЩО СЕГА МОЖЕ а тогава не, и кой ще покрие загубата от 8 млн лв, тогава само Шумен 12 сега 4 млн.....
Окан Шенол
Няма нужда автобус вървити пеша за здравето
Сонер Хамидов
До Мътница кои автор отида
Турската фирма Лари-92
Икарусите дето седят на поляната в ДАП-а кога ще ги пускате ?
Анонимен
Аз съм шофьор на Банков
стига с тези глупости ко ша прая без нафтичка а-а-а-а-а.
Слави Матеев
Премахването на Руски паметник е много по-важна тема, отколкото електрически автобуси и тротинетки...
Анонимен
Велоалеи трябва да има до индустриалните зони и кварталите, така ще има някаква полза от тях и работещите ще имат избор.