Шумен и Турговище ще кандидатстват с общ проект за електрически автобуси и за изграждане на велоалеи в двата града. Партньор на община Шумен ще бъде градският превозвач „Шумен – пътнически автотранспорт“ ЕООД, научи ШУМ.БГ.
Кандидатстването ще стане по пилотна схема за подкрепа на устойчивата градска мобилност „Устойчив транспорт“ по Плана за възстановяване и устойчивост /ПВУ/.
Очаква се сумата, която ще получат двете общини, да е максималната възможна – 8 млн. лв.
“Със средствата вероятно ще се закупят около 6 електрически автобуса, които ще обслужват линии, както в градовете, така и между селищата в двете общини, като транспортна схема ще се направи по-късно. С тези средства ще можем да изградим и велоалеи”, обясни заместник-кметът на община Шумен Боян Тодоров.
Той каза още, че намерението на общината в Шумен е с парите от този проект да направи велоалея от зала “Младост” към кв. “Тракия”. “Искаме да продължим сега направената велоалея до р. Енчова към Тракийския квартал по бул. “Симеон Велики”. В обратната посока, към кв. “Боян Българанов” велоалея ще направим със собствени средства като част от ремонтните дейности покрай р. Енчова”, уточни Тодоров.
По схемата „Устойчив транспорт“ на ПВУ допустими кандидати за предоставяне на средства са 40 градски общини, сред които и Шумен и Търговище.
Задължително е кандидатстването в партньорство между минимум две общини и минимум един оператор на обществен транспорт.
Общият размер на средствата с ДДС по настоящата процедура е в размер на 100 008 386 лева, от които 96 959 433 лева се финансират от МВУ, а 3 048 953,40 лева представляват ДДС и се финансират от държавния бюджет.
Кандидатите трябва да осугурят собствен принос в размер на 10% от допустимите разходи по предложението за изпълнение на инвестиция с привлечен ресурс от различни източници.
ШУМ.БГ
Коментари
Тъпунгер
Лапачка ще има ли?
Анонимен
Избори ли наближават , че така се активираха .
кандидат кмет
личи си в бедната и корумпирана България кога наближават местни избори , всички кметове се кандидатират за пореден мандат и започват да работят за това за което им плащат
Анонимен
защо община Шумен,ще представя проекта,като фирмата за автобусни превози е частна фирма. ми схема да гепат парите и си ги поделят като за последно
Анонимен
Не разбрах как се вписват велоалеите в схемата "Устойчив транспорт". Гледам, че по Марица велосипедистите си карат бясно по платното и не ползват новата велоалея. Що ли?
Анонимен
Тези закрити каруци поне климатик да имаха! Друсат като влакче на ужасите.