„Билла България“ ЕООД трябва да плати глоба в размер на 500 лева за това, че в нарушение на Закона за защита на потребителите е продавала на клиентите си в Шумен непоискани от тях пластмасови кутийки. Решението на Шуменския районен съд е от 2 януари.
Клиент подал жалба до Комисията за защита на потребителите /КЗП/, че си купил маслини от магазина на Билла на бул. „Симеон Велики“, като изрично посочил, че не иска да ги слагат в пластмасова кутия. Въпреки това на касата била маркирана опаковъчна пластмасова кутия, която човекът не е желал и не е получавал.
Проверяващите от местното звено на КЗП извършили контролна покупка на маслини, като изрично заявили, че желаят продукта да бъде поставен в торбичка. Въпреки че не искали пластмасова кутия, служителят зад витрината им заявил, че имат забрана да поставят стоките в торбичка, като същевременно, независимо от това в каква опаковка ще бъде стоката на касата ще бъдат таксувани за пластмасова кутия с цена 20 ст.
Инспекторите съставили акт за административно нарушение на член от Закона за защита на потребителите, според който се забранява доставката на стоки и услуги на потребител срещу заплащане без искане от негова страна.
От Билла обжалвали.
Шуменският районен съд потвърдил законосъобразността на акта на КЗП.
„Съдът намира за напълно неоснователен довода изложен както в становището по констативния протокол, така и в жалбата, че установеното не изпълва състава на нарушението на чл. 62, ал. 1 от ЗЗП.
Опаковането на закупен продукт не е отделна услуга, която търговецът предоставя само и единствено при поискване от страна на потребителя, но в настоящия случай потребителят изрично е пожелал стоката да не се опакова в пластмасова кутия, а в торбичка или друга биоразградима опаковка.
При положение, че поисканият от потребителя, продукт /в случая маслини/ не е бил поставен в пластмасова кутия, дружеството - жалбоподател не е следвало да маркира и взема при заплащане сумата за пластмасовата кутия, която не е поискана от потребителя“, се казва в решението на съда.
То не е окончателно и може да се обжалва пред по-горна инстанция.
ШУМ.БГ
Коментари
Жеко Йонгъра от Дивдядово
В Ченгел на захари магазина ми дасат маслини в шепата. Аз ги взимам ям и давам
Кочовския качор
пак ас си земам идин шпеков салам и докат си изляза го изядам,щом нисъ карат ората!
Анонимен
Така ощетили го с 20 стотинки,а може би същият тарикат е размотал безплатното руло при зеленчуците.
Там никой не следи колко струва рулото с торбички.Дали са безплатни за магазина?Правата ги знаем,но задълженията никак.Все трябва нещо безплатно на аванта.
.
Анонимен
Ас кат вляза у билата и кафланда си размотавам по 6 метра торбички да си имам за у нас си поне бесплатни у таз криза кво да прай човек
Анонимен
всички магазини - не само Билла, но и Кауфланд, Bulmag слагат в пластмасови кутии всичко от витрина с обслужване, а дори готова салата "Снежанка" таксуваха кутията на 25 стотинки
Анонимен 3
Тариката със задълженията да каже, какви са задълженията на клиентите. Контролът, относно торбичките си е на търговеца. Като не иска клиентите да си вземат безплатни торбички, то да си сложи служител, който да разтегля стоката. Нека не забравяме и фактът, че торбичките са калкулирани в цената, така че хайде моля с умните коментари и защитници на Билла някъде другаде.
Анонимен 3.1
Коментарът Ви относно клиентите е меко казано абсурден и не на място. Ако по този начин разсъждавате относно клиентите си (със задължения), благодарение на които си изкарвате трудовите възнаграждения, то тази верига е обречена. Не драги, Вие имате задължения към нас, а не обратното.
Жечку
Мен ми ги турят у жоба без да плащам
Анонимен
Те продали кутии за 5000лв, глобили ги с 500лв ха ха ха.
Ей да я закривате таз фалшива държава, че файда от нея дето няма, че и пречи.