„Билла България“ ЕООД трябва да плати глоба в размер на 500 лева за това, че в нарушение на Закона за защита на потребителите е продавала на клиентите си в Шумен непоискани от тях пластмасови кутийки. Решението на Шуменския районен съд е от 2 януари.
Клиент подал жалба до Комисията за защита на потребителите /КЗП/, че си купил маслини от магазина на Билла на бул. „Симеон Велики“, като изрично посочил, че не иска да ги слагат в пластмасова кутия. Въпреки това на касата била маркирана опаковъчна пластмасова кутия, която човекът не е желал и не е получавал.
Проверяващите от местното звено на КЗП извършили контролна покупка на маслини, като изрично заявили, че желаят продукта да бъде поставен в торбичка. Въпреки че не искали пластмасова кутия, служителят зад витрината им заявил, че имат забрана да поставят стоките в торбичка, като същевременно, независимо от това в каква опаковка ще бъде стоката на касата ще бъдат таксувани за пластмасова кутия с цена 20 ст.
Инспекторите съставили акт за административно нарушение на член от Закона за защита на потребителите, според който се забранява доставката на стоки и услуги на потребител срещу заплащане без искане от негова страна.
От Билла обжалвали.
Шуменският районен съд потвърдил законосъобразността на акта на КЗП.
„Съдът намира за напълно неоснователен довода изложен както в становището по констативния протокол, така и в жалбата, че установеното не изпълва състава на нарушението на чл. 62, ал. 1 от ЗЗП.
Опаковането на закупен продукт не е отделна услуга, която търговецът предоставя само и единствено при поискване от страна на потребителя, но в настоящия случай потребителят изрично е пожелал стоката да не се опакова в пластмасова кутия, а в торбичка или друга биоразградима опаковка.
При положение, че поисканият от потребителя, продукт /в случая маслини/ не е бил поставен в пластмасова кутия, дружеството - жалбоподател не е следвало да маркира и взема при заплащане сумата за пластмасовата кутия, която не е поискана от потребителя“, се казва в решението на съда.
То не е окончателно и може да се обжалва пред по-горна инстанция.
ШУМ.БГ
Коментари
Митева
В Кауфланд са по-нагли! Там нямаха кутии в момента, сложиха ми маслините в торбичка, а на касата ми таксуваха кутия. На въпроса ми-къде виждате кутията, която ми таксувате, ми отговориха, че такова било нареждането.
Анонимен
Това е добър пример, че гражданите следва по-често да се обръщат към контролните органи, когато имат съмнения, че са ощетени от търговци, работодатели или т.н
Анонименковски
А бе Митева ти не прочете ли статията. Австрийците от Била са направили същото.
Анонимен
Правилното таксува била,найлоновите торбички и кутии се разграждат за едно и също време ,който иска безплатно да си ги носи в шепи.
Денис белята
Който иска безплатно да не стъпва в тия чужди вериги най-добре и нека да фалират и да се изметат от родината ни.
Анонимен
И в Кауфлонд е същото там са били заложени в системата на касата нито те питат нито те предупреждават.Купувам 1кг сърми вакумирани и на бележката забелязвам кутия 20ст.Попитах касиерката защо след като няма кутия отговора беше ами така е заложено в системата.Попитах как е възможно това да плащаш нещо без да го получаваш.И отговора беше вървете на информация да ви върнат 0.20ст
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
Анонимен
Първо, билла е от Австрия, заобикаляйте я отдалеч. Обаче паркинга там е пълен, нямат проблеми тукашните.
Второ, много долни е някой да ти вземе пари за нещо, което не искаш. ТОВА СИ Е ПЛАДНЕШКА КРАЖБА. А наглите австрийци и германци ги защитава закона и продължават с Кражбата! Шибана държава, ей!
Анонимен
Сега са ги глобили 500 лв, като за първо нарушение от този род, но при следващата жалба, по същият повод, глобата ще бъде друга. Сега са на ред Кауфланд и Булмаг, но са нужни жалби към КЗП.