Шумен и Търговище са сред 15-те общини, които са с одобрени проекти за електрически автобуси и за изграждане на велоалеи в двата града, съобщи МРРБ.
Финансиране ще получат и 15-те общини, участвали в процедурата, уточниха от регионалното министерство, като общата сума за изпълнение на инвестиции за екологосъобразна мобилност е 98,4 млн. лв. и е по Националния план за възстановяване и устойчивост.
В Шумен с проекта, подаден миналата година е предвидено да се закупят около 6 електрически автобуса, да се изградят зарядни станции и да се направи велоалея от ул. „Климент Охридски“ и по булевард „Симеон Велики“, за която има и издадено разрешение за строеж.
Според инвестиционното намерение началото на проектната разработка е при кръстовището ул. „Марица“ и ул. „Климент Охридски", където завършва съществуващата велоалея по ул. „Марица“. След това при кръстовището на ул. „Климент Охридски“ и бул. „Симеон Велики“ велоалеята тръгва вляво и вдясно по бул. „Симеон Велики“. Вляво тя достига до кръстовището на бул. „Симеон Велики“ и ул. „Тодор Икономов“, а в дясно до кръстовището на бул. „Симеон Велики“ и ул. „Дедеагач“, в посока кв. “Тракия”.
Общата дължина на новопроектираната велоалея е 3837 м., а със средства по проекта ще се построи 530 м. от нея от ул. "Марица" до ул. "Алеко Кондтантинов", уточниха по-късно от пресцентъра на Община Шумен.
От там казаха още, че общата сума на спечеления от общините Шумен и Търговище проект е 10 129 810 лв. От тях 8 090 862 лв. ще са за Шумен.
Общините, кандидатствали по процедурата, трябваше да имат партньорство с оператори на обществена услуга за превоз на пътници. Партньор на община Шумен е градският превозвач „Шумен – пътнически автотранспорт“ ЕООД.
ШУМ.БГ
Коментари
Сандокан
А да сте шофирали из уличките на кв.Дивдядово,а?Иначе добра идея от Шумен до Търговище велоалея през Преслав:).
Сандокан
До ловеца ела шофирай из Дивдядово,да ти чуя мнението.
Анонимен
Улица "Тодор Петков" в кв."Дивдядово" трябва да се преасфалтира.Към нея има две стръмни, къси пресечки, които са кози пътеки и при дъжд чакъл, и пръст пълни улица "Тодор Петков".Моля контейнера за отпадъци да бъде постоянно отворен и да кажем един път седмично да се проверява за евентуално извозване.Това с обаждането за отключване на катинара не работи, а и няма логика в него.
Анонимен
Тези електробуси Банков и ко какво ще ги правят?
Те останаха само три линии а и по трите рейсовете я минат я не един - два пъти за час.
Анонимен
Не може да бъде.. Ами хайде, по-бързо, следващата велоалея да е в централната част на града!
Анонимен
Колко км ще е пробега с едно зареждане на един автобус ?100 км караш и зареждаш цяла нощ.т.е ще ги има само 2-3 курса не повече.
Анонимен
14.39 Какви тротоари по центъра,погледни плочките по централната улица,оронени,хлопащи,пред театъра - пълна скръб,а на колко години са,в града има плочки от 40,50 години,на места,където не са ги бутали и не им личат годините.Порадокс е,че на няколко метра под къщата на кмета/бившия/на отсрещният скоро асвалтиран ттротоар има къртичина.
Анонимен
Преди 30 г.пак имаше такъв проект,80% беше готов ,после откраднаха кабели ,стойките о т.н.сега пак почват,след години ,като свършат парите,пак ще почнат кражбите,така че на шумен не му трябват тролеи.
Анонимен
Тука пише за електробуси, а не за тролеи. Автобуси с електрически двигатели.