Кметът на Шумен Христо Христов извърши днес инспекция на хода на ремонтните дейности по улиците на Шумен, за които бе изтеглен 20-милионен банков заем. Заедно с градоначалника бяха заместник-кметовете по строителство арх. Симеонов и зам.-кметът по финанси Десислава Петрова.
Обходени бяха улица „Марица“, от номер 24 до кръстовището при ул. „Ген. Скобелев“, ул. „Любен Каравелов“, междублоково пространство на бул. „Мадара“ и бул. „Ришки проход“ до „Примекс“.
„Към момента от 20-милионния кредит са усвоени 9,971 млн. лв. Остават 10,021 млн. лв. Ремонтирани са 23 улици, от които окончателно завършени и приети от нас са 15, а 8 са завършени, но още не са приети. Завършени са всички 14 междублокови пространства, които са заложени по проект“, каза кметът.
Има още 29 обекта, които предстои да бъдат ремонтирани. От тях са започнати 8.
Кметът каза, че като цяло е доволен от взаимодействието на общинската администрация с фирмата изпълнител на обектите, но добави, че тя винаги може да бъде и по-добра.
Обясни, че до 30 юни ремонтните дейности трябва да приключат, както е по първоначалния план.
По отношение на района на улица „Марица“ Христов заяви, че все още не е решено дали южно от река Енчова да се остави както е по проект или той да бъде променен, като има два варианта – да се направи локално платно за живущите или по-широко платно, което да поеме еднопосочно трафика на улицата на Изток.
За района моста на ул. „Ген. Скобелев“ стана ясно, че се предвижда кръгово кръстовище. За него също има два варианта, но няма осигурени средства.
Работници в момента нареждат повторно паважа на „Любен Каравелов“. Причината е, че след първото му полагане миналото лято не е бил отчетен фактът, че улицата има твърде малко дъждоприемни шахти и ще се получи преовлажняване на основата и образуване на коловози. В момента при павирането се използва и цимент.
Ремонтът на входа на Шумен откъм бул. „Ришки проход“ ще се забави. Причината е, че първо трябва да бъде подменен водопровода, минаващ под пътното платно. Затова предстои булевардът да се извади от списъка за ремонт с пари от заема, като за това ще се иска и одобрението на Общинския съвет. За подмяната на водопровода пък ще се кандидатства за средства от държавата. „Искаме входно-изходните артерии да станат както трябва“, каза кметът и поясни, че този водопровод ще се направи опит осигурените държавни пари за пътя Радко Димитриево – Салманово – Златар.
Заемът бе договорен през 2021-ва, но общината изплаща лихвите по него от тази година. За 2024-та сумата е 830 хил. лв.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
Тия мангали разкопаха бетонните пътеки пред трите входа и оставиха ги така траншеи, та да ги прескачме докато някой падне.
Анонимен
Ален мак кога? Няма тротоари половин година даже разкопани са
Анонимен
За тези, които питат в коментарите кога ще бъде готова някоя улица, цитирам от статията: "Обясни, че до 30 юни ремонтните дейности трябва да приключат, както е по първоначалния план."
Анонимен
А онзи, на когото са му плитки паркингите, нека знае, че има наредба със стандарти за оразмеряване на паркоместа. Да я прочете, да измери дължините и широчините и вече ако има разминаване със стандартите - да сигнализира в Общината, за да вземат мерки за коригирането им. Тук и под всяка статия да пише, файда няма.
ул. Марица
А бе кмете! Пак ц.гански работи. Изпълни проекта, както си е първоначално. Може ли едната част да е направена като хората, а следващата...? Кърпена работа. Какви локални, какви еднопосочни, какви 5 лева. Направи го така, че да бъде удобно за хората! Двупосочно, с велоялея, места за паркиране, озеленяване и т.н. Веднъж се прави!
нашата заплата
Това е фиша за заплата на майка ми от юли 1989 г. Тогава тя работеше като фризьорка във Варна в държавно предприятие.
Заплатата й чисто е била 210,19 лв. – към днешни пари 7 100 лв.
„Запорът“ от 30 лв. е изплащането на апартамента, който тя погасяваше към държавата.
Удръжката от 26.11 лв. е застраховка женитба, която тя беше сключила за мен. Парите ми бяха изплатени по мое желание по-късно.
заплата
За какво стигаше тази заплата:
Тока беше няколко стотинки на киловат/час – всички се отопляваха на ток.
Водата беше също няколко стотинки за кубик.
Цената на билет за градския транспорт беше 6 ст., разговор по телефон от уличен автомат 2 ст., една баничка беше 30 ст., киното беше от 20 ст до 50 ст., бензинът беше под левче.
Анонимен
За нова кола – лада или жигули – се чакаше по 10 -15 години, но пък москвичи и запорожци имаше свободно. Полските фиати бяха най-скъпи. Една мешана скара в ресторант Евсиноград в центъра на Варна беше 3,20 лв., с ракията и салатата стигаше около 5 лв. Хляба в магазина беше 30 ст.
пак заплата
Данъците пък бяха смешно ниски. Да се чудиш как сме оцелели без ДДС, тол системи, винетки и всякакви други грабежи като тези, които търпим от днешната държава.
Здравеопазването беше на ниво и беше напълно безплатно.
Образованието също. А за високия му статут е давала оценка и Маргарет Тачър.