Няма никакво изтичане на данни след вчерашния срив на Фейсбук и Инстаграм, потребителските профили не са компрометирани. Това заяви в "Денят започва" Любомир Тулев - експерт по киберсигурност.
"Два часа и половина вчера имаше глобален проблем. За съжаление снощи излязоха с официално изявление от Фейсбук и обясниха, че става дума за вътрешен проблем. Правили са промяна в конфигурационна база данни, което всъщност е довело до поредица от цикли, при които потребителите се изхвърлят от платформата".
Експертът подчерта, че вчерашното явление не е само проблем във Фейсбук. "Проблемът е, че не можеш да ползваш и други платформи, за които се вписваш чрез акаунта си в социалната мрежа", обясни Тулев.
Илън Мъск се пошегува със срива на "Мета"
"Ако четете този пост, то е, защото сървърите ни работят". Това написа милиардерът и собственик на X (Туитър) Илън Мъск по време на срива на Фейсбук и останалите платформи на "Мета".
Услугите на компанията на Марк Зукърбърг бяха недостъпни за около час в множество държави - потребителите бяха "изхвърлени" от профилите си и не можеха да влязат в тях отново.
Темата за срива бързо стана номер едно в конкурентните платформи Х и TikTok. Заради невъзможността да използва друга социална мрежа, говорителят на "Мета" Анди Стоун съобщи с туит, че в компанията знаят за проблема и работят по него.
Платформите на "Мета" са сред най-популярните в света. Фейсбук има 3 милиарда активни месечни потребители, а Инстаграм - близо 1,4 милиарда.
Последният голям срив на услугите на "Мета" беше през 2021 г., когато услугите Фейсбук, Инстаграм, и чат приложенията Messenger и Whatsapp прекъснаха работа за почти шест часа.
Вчрашното прекъсване беше значително по-кратко, но е първо по рода си, коментират експерти. Говорителят на "Мета" поднесе извинение на потребителите.
Дир.бг
Коментари
Добави коментар