Евродепутати призоваха големи световни компании да спрат да рекламират в прокремълски медии на Балканите, съобщи "Политико". То е подписано от 16 души, между които Андрей Ковачев от ГЕРБ и Европейската народна партия.

В писмото се споменават 15 компании: Лидл", белгийската търговска верига "Дьолез", "Проктър енд Гембъл", "Кока-Кола", българските мобилни оператори А1 и "Йетел", "Фереро", "Хайнекен", "Марс", американската компания "Монделиз", "Л'Ореал", "Глаксо-Смит-Клайн" , "Бош", "Самсунг" и "Амазон".

Евродепутатите настояват те да гарантират, че разходите им, дори неумишлено, не финансират издания, които разпространяват вредна информация.

Представители на ЕС и експерти по дезинформацията предупреждават за нарастваща вълна от фалшиви новини онлайн и опити от чужбина да повлияят на вота в навечерието на европейските избори през юни.

От Лидл България по-късно разпространиха писмо до медиите. Ето текста му:

Лидл България прекрати бизнес отношенията си за реклама с информационна агенция Блиц в началото на 2023 г., а медийното си партньорство - в началото на 2024 г. Нямаме договорни отношения за реклама или медийно партньорство с каквито и да било проруски медии в България.

 Сътрудничим си с медии като Offnews, Mediapool, сп. Мениджър, Investor, Dir.bg и медийни групи, сред които Медийна група България, Economedia, Webground, Web Media Group, Netinfo.

В допълнение, с най-голямата си инициатива за корпоративно социална отговорност „Ти и Lidl за по-добро утре“, Лидл България подкрепя социално значими граждански проекти с цел хората да водят по-качествен и пълноценен начин на живот в цялата страна. Една от подкрепените области по тази програма -  "#BeVocal", е реализирана в партньорство с Асоциацията на европейските журналисти - България. Фокусът на финансирането по този приоритет е повишаване на информираността за гражданската енергия в страната и повишаване на медийната грамотност сред местните общности. Нашата цел е да насърчим диалога и ефективната комуникация между гражданите, техните организации, компаниите и медиите, както и да популяризираме обществено значими теми. Лидл България подкрепя медийни и журналистически проекти, които стимулират социалната промяна, борят се с дезинформацията и фалшивите новини и създават съдържание на обществено значими теми.

Дневник/ШУМ.БГ