В понеделник от Германия към България тръгват първите 20 модернизирани вагона, които получаваме от "Дойчебан", каза в предаването "Денят започва с Георги Любенов" по БНТ служебният министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков. Вагоните трябва да пристигнат у нас до 7-8 дни, а целта е през летния сезон 80-те вагона да бъдат въведени в експлоатация, да бъдат регистрирани в България и да се предложи един по-модерен железопътен транспорт, каза още Гвоздейков.
Кабинетът "Главчев"

    Димитър Главчев сам закара българската делегация с катер до Атон (снимки)
    Създават единна група в МЗ, която да улеснява процеса по изграждане на детска болница
    Калин Стоянов: Аз съм "за" да има велоалеи, но първо общината да осигури паркинги

Другият проект, който се финансира по Плана за възстановяване и устойчивост - за 35 мотрисни влака, е на етап пряко договаряне. До 21 май трябва да бъдат подадени офертите. Поканени са четири компании, като две от тях са участници в предишната процедура, но се подали коректни спецификации, обясни служебният транспортен министър. Това дава възможност да се пристъпи към пряко договаряне. Офертите ще бъдат отворени на 22 май и компаниите, които са подали коректни оферти, ще бъдат поканени на преговори, а надеждата е до средата на юни да бъде избран изпълнител и за тази част от проектите по Плана.

Ремонтът на Централна гара - София провокира проблеми в движението на влаковете към Северната част на България, каза още служебният министър. Действително в първите дни положението беше ужасяващо, закъсненията бяха от порядъка на три часа, допълни Гвоздейков и обясни, че вчера е провел спешна среща с ръководствата на Българските държавни железници (БДЖ) и Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ).

Има нова реорганизация на движението, като според служебния министър закъсненията са сведени до 18 минути и е получил уверението, че до понеделник ситуацията ще бъде напълно нормална. Ще се направи оптимизация на влаковете, които пътуват от и за Северна България и ще сведем закъсненията почти до нула.

Сред проблемите е, че гара "Север" няма капацитета на Централна гара да композира влакове и малкият капацитет от коловози предизвиква затруднението за управлението на транспорта към Северна България. Няма да има отпадане на линии, но ще бъдат намалени тези с по-малко пътници, допълни Гвоздейков. Ремонтът на Централна гара - София е наложителен и не може повече да се отлага, каза още той.

От думите на служебния министър стана ясно, че в петък е приключило обучението на всички пилоти и медицинският хеликоптер вече може да изпълнява пълните си функции. Започва и активна програма за обучение на пилоти, за да се обезпечи персоналът на бъдещите хеликоптери.

Дир.бг