"Локомотивният машинист ще бъде отстранен от работа до приключване на разследването и на всички лица отговорни за случилото се ще им бъде наложено дисциплинарно наказание". Това заяви по БНТ инж. Венцислав Славков - управител на БДЖ. "При придвижване на маневрен състав от първи коловоз върху състава на бързия влак за Пловдив-Димитровград последва удар на маневрения локомотив върху последния вагон на бързия влак", добави той.
"Поради ненавременни действия на локомотивния машинист последва удар в последния вагон на бързия влак. По данни на самия локомотивен машинист му е прилошало и не е могъл навреме да реагира със спирачката на локомотива."
Славков посочи, че повечето пострадали са служители на БДЖ - маневриста, маневрения стрелочник и служители на БДЖ от почистването.
Инцидентът в случая няма общо с повредите, получили се с централизациите на Централна гара", допълни инж. Венцислав Славков.
В момента се провеждат две разследвания - от органите на реда, както и вътрешно разследване.
"Може да сте сигурни, че всички, които работят в железницата минава всякакви тестове и всякакви профилактики. Така, че хващам се за коментар от вчерашния ден, че "железницата не е за аматьори", каза Марио Нинов - главен експерт в КТ "Подкрепа". Той допълни, че въпросът е какво не се е направило, за да не се стигне до този инцидент.
"Всеки може да попадне в такава ситуация дори когато шофира автомобил да му стане лошо и да му прилошее. Въпросът е какво може да се направи така, че техниката и съоръженията да предотвратяват такива работи."
"Тоталната неангажираност на държавата в последните 30 години, крещящото недофинансиране на сектора води точно до такива случаи", заяви главният експерт в КТ "Подкрепа".
На машиниста на маневрения локомотив му е прилошало, не е могъл да спре и се е ударил в последния вагон на влака, коментира на свой ред пред bTV Анатоли Атанасов - директор "Оперативна дейност" в БДЖ.
Към момента все още не е ясно каква е била скоростта, с която се е движел локомотива.
"Най-тежко са пострадали нашите служители, на осем от пътниците е оказана помощ на място. Двама от маневрената бригада са транспортирани до болница, единият е с наранявания на рамото и ребрата, а другият е с навехната ръка", отбеляза Анатоли Атанасов. Той коментира, че разстоянието между двете композиции е трябва да бъде около 25 метра и при такава маневра отговорността е изцяло за манишиста.
Разказ на свидетел
"Наистина беше малък шок това, което се случи. Аз за първи път виждах такова нещо. Изпращах свой познат и бях във влака. Все още ме боли врата от камшичния удар. Получих леко нараняване, но нямах нужда от медицинска помощ", разказа пред bTV Георги Велев, който е потърпевш в инцидента.
Доста хора бяха шокирани, беше силен трясъкът. Самият персонал на гарата също беше доста шокиран в първите минути. Реагираха обаче адекватно и започнаха да помага. Хората си помагаха взаимно. Когато излязохме от влака, видяхме колко много поражения имаше", коментира още той.
"Първо влакът закъсня с 10 минути. Хората бързаха да се качат, настаняваха по седалките, когато се случи удара. Имаше пострадали по самите стъпала, пострадаха и хора от персонала на БДЖ", свидетелства Георги Велев.
"Хората действаха доста добре спрямо ситуацията - въпреки шока и въпреки крясъците, които се чуваха. Започнаха да разлеждат вагоните, линейките дойдоха доста бързо", отбеляза Георги Велев.
Дир.бг
Коментари
Анонимен
А какво правиха журналистите след това? Пускаха се на директни включвания с репортажи колко било ужасно всичко, колко пострадали имало и плашеха хората. Дори и днес ходеха сред чакащите на гарата да ги питат не ги ли е страх да пътуват и ги лъжеха, че щяло да има закъснение, за да ги провокират да реагират срещу БДЖ. Неадекватно поведение, както в повечето им репортажи.
Анонимен
Журналята са завършени боклуци. От малък инцидент направиха световна сензация. По 100 тояги на голо, за да спрат да лъжат!!!