СУ „Трайко Симеонов“ стана част от 40 училища от цялата страна, работещи по програма „Училища за пример“ на Фондация „Заедно в час“. В следващите години в училището ще се реализират образователни практики по ключови направления за повишаване на академичните резултати, инициативността на учениците и благосъстоянието на цялата училищна общност.
Програмата е наследник на Академията за лидери в образованието на фондация „Америка за България“ и я надгражда със знанията и опита на „Заедно в час“ в областта на професионалното развитие и подкрепата на училищната общност.
В цялостното обучително преживяване, образователните решения се базират на данни и сътрудничество в училището с поглед в бъдещето. Учениците са по-креативни и уверени при вземането на решения, защото имат набор от инструменти и яснота какво искат да постигнат. Въвеждат се работещи решения, които допринасят за преодоляване на конкретни предизвикателства с пряко въздействие върху уменията и успеха на учениците.
Лидерският и педагогическият екипи в СУ „Трайко Симеонов” вече имат разработен проект за подобряване на училищната среда и педагогическото въздействие, съобразени с нуждите на учениците. Ученето включва разнообразни елементи – индивидуална подкрепа, учене чрез практика, споделяне на опит и учене в общност, коучинг, насърчаване на сътрудничество и управление на промяната. Училищната среда, която насърчава ученето и развитието на всеки ученик, е позитивна и включваща. В образователната институция е изграден и единствения в страната център за подкрепа за личностно развитие, в който функционира солна стая, сензорна стая и специализирана стая за обучение на деца и ученици със специални образователни потребности.
В рамките на програмата е и двугодишния курс „Ефективно преподаване с ученика в центъра“, който надгражда уменията на училищния екип в прилагане на нови методи на организиране на работата, като учениците са активната страна. Фокусът е върху устойчиво подобряване на практиките, които допринасят зa успеха на всеки ученик. С „Компетентности в училище – умения на ХХI век в час“ учениците и родителите се подготвят за справяне с разнообразни житейски ситуации. Развиват се социално-емоционални компетентности и умения за саморегулирано учене. С въвеждането на цялостния подход за устойчива промяна в училището се реализира благополучна среда, отчитайки потребностите и водещите интереси на всички ученици и родители.
Платена публикация