Китайското външно министерство излезе с остра реакция на съобщението на Европейската комисия, че предлага налагането на мита върху вноса на китайските електромобили, между 17 и 38,1 на сто, предаде Ройтерс

Предложението на ЕК идва на фона на разследване, което Еврокомисията започна миналия септември. То е свързано с огромните субсидии, които правителството в Пекин отпуска на китайските производители на електрически автомобили. 

Китайските компании са в по-привилегировано положение от конкурентите си, възползвайки се от незаконни държавни субсидии, се посочва в съобщение на Еврокомисията.

"Това разследване е типичен случай на протекционизъм. Налагането на митнически тарифи върху вноса на електрически превозни средства от Китай нарушава принципите на пазарната икономика и правилата на международната търговия. То е вредно за икономическите и търговските отношения между Китай и ЕС, за стабилността на световния автомобилен пазар и на веригите за доставка. В крайна сметка ще подкопае собствените интереси на Европа", заяви Лин Цзиан, говорител на китайското външно министерство. 

От своя страна китайският стартъп за производство на електрически автомобили "Нио" (Nio) обяви днес, че "категорично се противопоставя" на предложението на Европейската комисия, предаде Ройтерс. 

"Нио" го определя като форма на протекционизъм. Китайската компания обаче посочва, че ангажиментът й "към пазара на електрически превозни средства в Европа остава непоколебим".

Европейската комисия, която определя общата търговска политика на Евросъюза, обяви, че новите мита вероятно ще влязат в сила от юли и ще варират спрямо различните производители. Така например за Би Уай Ди (BYD) е предвидена ставка от 17,4 на сто, за "Джийли" (Geely) - от 20 на сто, а за Ес Ей Ай Си (SAIC) - от 38,1 на сто.

БТА