Движението на кръстовищата на бул. „Симеон Велики“ при „Практикер“ и на бул. „Плиска“ и ул. „Станционна“ да се регулира със светофарни уредби, предвижда новият Генерален план за организацията на движението в Шумен.
Това стана ясно на днешното обществено обсъждане на Плана в зала 363 на община Шумен.
Проектантът инж. Недка Дженева от „Институт за управление на програми и проекти“ заяви, че за кръстовището при "Практикер" е направено преброяване на пътния поток и след като са били съобразени всички дадености, смята, че светофарната уредба е по-подходящ вариант от кръгово кръстовище. За варианта премахване на кръстовището, обсъждан на предишно заседание на Комисията по безопасност на движението, тя не каза нищо.
Дженева бе категорична, че на Старата мототехника трябва да се постави светофар, тъй като колите се спускат по бул. „Плиска“ с висока скорост и създават голям риск.
В Генералния план за организацията на движението в Шумен се залагат две нови „Зони 30“, в които скоростта ще е ограничена до 30 км/час. Едната е в идеалния център на града и е заключена от пл. "Оборище" на Запад, бул. „Симеон Велики“ от север, „Съединение“ от юг, ул. Карел Шкорпил“, бул. „Славянски“ и до „Климент Охридски“ на Изток. Предложението е ограничението да важи само вътре в карето, а не в пограничните улици и булеварди. Другата „Зона“ 30 ще важи за улиците „Преслав“ и „Добруджа“, но само в района на училищата.
Много нагъсто са пешеходните пътеки тип „Зебра“ по ул. “Владайско въстание“ около "Бадема". Предвижда се там да отпаднат 6 пътеки. Разреждане може да има и на „Зебрите“ по бул. „Велики Преслав“ между „Сити център“ и ПГСАГ.
„Това все още е предварителен проект, по който могат да се правят корекции и промени. Окончателното решение ще се вземе като се съобразят интересите на всички вас“, каза инж. Недка Дженева.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
Това го знаем кажете кой купи сградата на Топлофикация на каква цена и какво ще прави със сградата?
Колото
Светофари трябва да се слагат, за последните 30г. демокрация май само 1-2 светофара се сложиха в града ни, а движението скочи с пъти. Но трябва да се мисли и екологично, да се ограничава движението с автомобили под Евро 4, както и да се изгради най-после по 1 велоалея в 2-те основни направления: по булеварда към Алкомет, и по Съединение от Българънов към КТА и Теси.
999
Тази да вземе и си изяде дипломата! На старата мототехника светофар и ще блокираме и кръговото на руския в час пик. А за практикер - и като цяло за булеварда слагайте камери за скорост на всяко кръстовище и проблемите ще се решат. А тези легнали полицай не можаха да ги направят като във Варна от асвалт, по широки и по ниски.
Анонимен
Смешните мини-кръгови също са без коментар с тия две ленти в подхода и вътре в кръга.
Анонимен
Здравейте,
помислете за забрана на паркирането, поне в час пик, по ул. Алеко Константинов,
в участъка между ул. Иван Александър и ул. Цар Освободител
Анонимен
Досегашните взети,хонорари следва да се върнат,а виновниците,да бъдат осъдени,и стига общината прахосва нашите пари.
Анонимен
Тея кодурдясаха напълно!!
Анонимен
ДО
КМЕТА НА ОБЩИНА ШУМЕН
Г-н ПРОФ. ХРИСТО ХРИСТОВ
О Т К Р И Т О П И С М О
от Инж. Методи Йорданов Йоргов - бивш
Управител на "Шуменски кадастър"- ЕООД и
Н-к с-р КАТ-"Пътна полиция"-РДВР- Шумен
Анонимен
ДО
КМЕТА НА ОБЩИНА ШУМЕН
Г-н ПРОФ. ХРИСТО ХРИСТОВ
О Т К Р И Т О П И С М О
от Инж. Методи Йорданов Йоргов - бивш
Управител на "Шуменски кадастър"- ЕООД и
Н-к с-р КАТ-"Пътна полиция"-РДВР- Шумен