Организации на поддръжници на бившия президент на САЩ Доналд Тръмп, които агитират за него в предизборната кампания за президентските избори през ноември извън дейностите на предизборния му щаб, са изразходвали досега значително повече средства от опонентите си, работещи за преизбирането на Джо Байдън, показва анализ на Ройтерс на финансовите данни за кампанията.

Симпатизантите, които насърчават американците да гласуват за Тръмп, откакто той спечели кандидатпрезидентската номинация на Републиканската партия на 6 март, са изразходвали за своите кампании над 25 милиона долара, показва статистиката на федералната избирателна комисия на САЩ. За сравнение тези, които агитират за Байдън, са изхарчили около 15 милиона долара за същия период.

Агитиращият за избора на Тръмп комитет за политическа дейност, който носи името на девиза на предизборната му кампания МАГА (MAGA - Make America Great Again, "Направете Америка отново велика"), към края на миналия месец е имал в сметки в банки обща сума от 93,7 милиона долара, докато в края на април във въпросните сметки са били налични 33 милиона долара, посочва Ройтерс, като се позовава на осведомен източник, пожелал анонимност.

Повечето от свързаните с предизборната кампания вложения на двата лагера напоследък са в телевизионни реклами, целещи се в тясната ниша от потенциални гласоподаватели, които ще решат изхода от изборите за президент на САЩ на 5 ноември, отбелязва агенцията.

Поддръжниците на Тръмп заявяват, че ударните им инвестиции са отговор на натрупаното от Байдън предимство в дарителските кампании в негова полза, от които в банкови сметки към края на април са били постъпили 84 милиона долара, докато от дарители в полза на Тръмп към същия момент са постъпили $49 млн.

"Действа се по план за стратегическо обезсилване на финансовото предимство на Байдън", казва за Ройтерс приближен до комитета за Тръмп МАГА, също пожелал анонимност.

Недостигът на средства за Тръмп нараства и поради съдебните му разходи по делата, водени срещу него, като той вече стана първият американец, заемал поста президент, за когото състав от съдебни заседатели се произнесе с осъдително решение.

81-годишният Байдън и три години и половина по-младият Тръмп се движат рамо до рамо по популярност в социологическите проучвания на общественото мнение, макар и бившият президент да има предимство в някои от стратегическите за изборите щати и това може да се окаже решаващо на изборите през ноември, посочва Ройтерс.

За разлика от предизборните щабове така наречените супер комитети за политически дейности нямат ограничения в набирането на средства, но за сметка на това нямат право да съгласуват рекламните си кампании с кандидатите, за които агитират, отбелязва агенцията.

Тя пояснява, че от МАГА са изразходвали приблизително 18 милиона долара, за да помогнат на кампанията на Тръмп. Вложенията са били главно в телевизионни и дигитални реклами, насочени срещу имиграционната политика на Байдън и неговата възраст.

БТА