Тази сутрин отпътува първият влак с модернизирани германски вагони от София към Бургас. Композицията потегли по точно разписание – в 6:15 ч. от Софийската централна гара. Предвижда се да пристигне в крайморския град в 12:10 ч., а пътуването да продължи пет часа и 55 минути. Композицията е съставена от четири климатизирани вагона от салонен тип и един вагон за превоз на граждани с намалена подвижност, който ще пътува постоянно като част от състава. Влакът ще пътува по този маршрут всеки ден до края на летния сезон.

Сред първите пътници са служебният министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков и управителят на Българските държавни железници (БДЖ) инж. Венцислав Славков.

Пред журналисти служебният министър Гвоздейков сподели първите си впечатления от новия влак. Влакът потегля бързо, вози изключително комфортно и меко, няма шум във вагоните, каза той. Според него това е най-доброто, което може да бъде направено за железопътния транспорт у нас.

На въпрос кога ще бъде обновена железопътната инфраструктура Гвоздейков отговори, че работата по подновяване не е спирала. Изпълняват се ключови проекти по линиите за Пловдив и Бургас, каза той. По думите му до 2026 г. трябва да бъде довършена линията до Бургас и до 2027 г. трасето да се изминава за малко над три часа.

Не сме спирали да работим по обновяването на гарите, каза Гвоздейков. По думите му наскоро са реновирани железопътните (жп) гари в Стара Загора и Карнобат. В момента текат ремонти по жп гара Шумен, съобщи служебният министър на транспорта. Имаме амбицията и инициативата да модернизираме гарите по европейски стандарт, посочи той.

Гвоздейков припомни, че се очаква другата седмица да пристигне следващата композиция нови вагони. Много скоро в България ще започнат да се движат тези модерни влакове, посочи той.

Вагоните разполагат с климатична система и с контакти за зареждане на мобилни устройства, каза служебният министър в петък, по време на представянето на влака, заедно с посланика на Германия Ирене Мария Планк. Надяваме се в следващата партида вагони да има вагон-ресторант, каза Гвоздейков.

На 23 май т.г. първите 19 модернизирани пътнически вагона, които БДЖ купи от германската компания „Дойче Бан“, пристигнаха в България. Стойността на целия проект е малко над 30 млн. лева за 76 вагона, което прави по 400 хил. лева за един вагон.

БТА