Европейският съюз ще наложи от петък, 5 юли, допълнителни мита върху вноса на електрически превозни средства, произведени в Китай. Те ще достигат до 37,6 на сто от стойността им, съобщиха днес официални представители на ЕС, цитирани от Ройтерс.
Предвижда се митата да са в сила за срок от 4 месеца, през които се очаква да продължат "интензивните" търговски преговори между Евросъюза и Китай .
Новите мита ще варират спрямо различните китайски производители, посочва ЕС. Така например за Би Уай Ди (BYD) е предвидена ставка от 17,4 на сто, за "Джийли" (Geely) - от 19,9 на сто, а за Ес Ей Ай Си (SAIC) - от 37,6 на сто.
Те ще бъдат прилагани в допълнение към стандартните мита върху вноса на автомобили в Европейския съюз, които са в размер на 10 на сто, посочва Ройтерс.
На 12 юни Европейската комисия предложи налагането на допълнителните тарифи на фона на разследване, което започна миналия септември. То е свързано с огромните субсидии, които правителството в Пекин отпуска на китайските производители на електрически превозни средства.
Временните търговски защитни мерки се налагат, тъй като китайските компании са в по-привилегировано положение от конкурентите си, възползвайки се от незаконни държавни субсидии, посочи през юни Еврокомисията.
Тогава Пекин обяви, че ще предприеме "всички необходими мерки", за да защити интересите си. Те може да включват ответни мита върху вноса в Китай на редица продукти, произведени в ЕС, сред които са конякът и пакетираното свинско месо.
Днешната реакция на Китай е по-умерена, посочват анализатори.
"Надяваме се, че европейската и китайската страна ще се движат в една и съща посока (при преговорите - бел. ред.), като демонстрират искрено (желание за разрешаване на проблемите - бел. ред.)", се посочва в изявление на китайското външно министерство.
Китай няма основания за предприемането на ответни мерки, след като ЕС обяви, че ще наложи по-високи мита върху вноса на електрически превозни средства, произведени в азиатската страна. Това заяви пред Блумбърг заместник-председателят на Европейската комисия в оставка, с ресор "Икономика в интерес на хората", Валдис Домбровскис.
БТА
Коментари
Анонимен
Глупости. Целта е да се защитят немските автопроизводители. И сега заради тях ние бедните българи да не можем да си купуваме евтини китайски електрички. Баси съюза.
333
Иди в Китай, почитателю на евтините ел.колички. Виж при какви условия се проектират, сглобяват, въвеждат в експлоатация, на какви изисквания и стандарти отговарят. Как се трудят "китайските роби" в мега технологичните им фабрики, за да постигнат евтинийката...... Чак тогава критикувай немските и европейските возила и допълнителните мита за комунягите азиатски;)
Анонимен
Живея в България , член на ЕС от 15г и виждам какво качество и условия предлагат нашите локални "европейски" заводи. Не е нужно да ходя до Китай за да знам че техните заводи са на светлинни години от нашите, а вече превъзхождат и немските. Как да си купя кола от Германия,като работниците които я произвеждат взимат 10 пъти над средната българска заплата? Математиката не излиза.
Анонимен
Нямам пари за китайски боклуци, даже и да ги пуснат на половин цена.
Анонимен
"И сега заради тях ние бедните българи...".
Бедността е най-доброто наказание за простотията.
Анонимен
Ако ти извия врата и ти взема парите, ще поумнея а ти и семейството ти ще станете простаци.