Световният спортен гигант Adidas стана обект на критики след рекламна кампания с участието на топмодела Бела Хадид. Кадрите с нейно участие бяха свалени от официалните профили в социалните мрежи на марката преди няколко дни, съобщават CBS News и Guardian.

Причината за това се оказа, че Хадид, която е с палестински произход, рекламира спортни обувки, които са вдъхновени от оригиналния модел, пуснат за олимпийските игри в Мюнхен през 1972 г. Тогава единайсет израелски спортисти са убити при терористична атака от палестинската организация "Черният септември" в олимпийското село.

Дни след пускането на кампанията в средата на юли Adidas получи остри критики заради участието на Бела именно заради нейната подкрепа към Палестина през годините, включително и след избухването на войната между Израел и "Хамас".

Сега, след зародилият се скандал, се говори, че марката се извинила цели два пъти на модела за причиненото неудобство.

"Осъзнаваме, че е направена връзка с трагични исторически събития - въпреки че тя е напълно неумишлена - и се извиняваме, ако това е разстроило някого. В резултат на това, ще преразгледаме останалата част от кампанията. Вярваме в спорта като обединяваща сила и ще продължим усилията си да подкрепяме разнообразието и равенството във всичко, което правим", заявиха от компанията.

Вследствие на това снимките с Бела и останалите посланици в кампанията - френския футболист Жул Конде, американския рапър A$AP Nast и китайския модел Сабрина Лан, бяха премахнати от сайта и социалните мрежи на марката. Кадрите обаче все още могат да се видят онлайн в различни сайтове, a Adidas все още нe посочва какви промени ще бъдат направени.

Дир.бг