Хаос с техническите прегледи на автомобилите няма, заяви пред журналисти служебният министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков, който се запозна на място с работата на новата система за контрол на пунктовете за годишни технически прегледи в автосервиз в столицата.
"Заработи система за качество и игнорирахме човешкия фактор, както и възможността манипулацията на данни да се въвежда ръчно", отбеляза министърът.
Той подчерта, че новоназначена работна група, създадена за срок от пет дни, ще направи предложение за нормативни промени. "В петък очаквам доклад, който да одобря", посочи Георги Гвоздейков, цитиран от БТА.
От 22 юли уредите в пунктовете предават данните от измерванията автоматично по електронен път към системата на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация". По този начин бяха преустановени възможностите за ръчно коригиране на данните, свързани с отработените газове и спирачното усилие на автомобилите. Експерти обаче алармираха, че автомобили, предимно бензинови, масово не могат да покрият нормите.
Според данни на министър Гвоздейков, за период от две седмици преди електронното свързване на системата, от 8 до 21 юли, 139 251 автомобила са преминали през пунктовете за годишни прегледи. "От тази бройка временно са допуснати 208 автомобила, или 0,15%. Не са допуснати само 32 автомобила, което е 0,02%. След свързването на уредите към системата, от датата 22 юли до 4 август, отново за две седмици, са преминали 127 085 автомобила, от които временно са допуснати 1808, или 1,4% от общата бройка. Не са допуснати 101 автомобила, или 0,14%", уточни министър Гвоздейков.
По думите му бройката недопуснати автомобили показва прецизност и сигурност на годишния технически преглед. "След време това ще подобри пътната безопасност и ще намали травматизма по пътищата, тъй като това е голямата цел на България и Европа. Състоянието на автомобилите е един от компонентите, които причиняват пътни произшествия", каза Гвоздейков.
Той подчерта, че страната ни не може да променя стойностите на допустимите норми за емисии на автомобила, установени с европейска директива. По думите му страната ни може да помисли да даде време от 14 до 30 дни на онези собственици на автомобили, които не покриват нормите, да отстранят проблема. Това ще бъде и един от предметите на анализ на работната група, стана известно от думите на министъра.
По време на днешното посещение на министър Георги Гвоздейков в пункт за технически прегледи също бе установен бензинов автомобил, които не покрива нормите за изгорелите газове.
Дир.бг
Коментари
Анонимен
Не бе, какъв хаос? Коли, произведени 2016 г не покриват нормите, а атв-та, миксери и разни други щайги пушат, смърдят и трещят на километри, но са в норма, а!
Анонимен
Спирайте димящите МПС защо се уплашихте. Стига сме дишали отрови
Анонимен
"След време това ще подобри пътната безопасност и ще намали травматизма по пътищата..."
И как точно леко пониженото ниво на СО в отработените газове ще подобри за пътната безопасност?