Шумен, Велики Преслав и Каспичан вече имат обща концепция за развитието на туризма. Документът от близо 300 страници бе представен от авторите му в зала 363 на община Шумен.
За да привличат повече гости трите общини трябва на първо място да създадат и общ туристически пакет. За постигането на целите е нужна също бърза дигитализация и увеличаване на средствата за маркетинг.
„Културно-опознавателният туризъм ще бъде винаги водещ за областта, но не е достатъчен сам по себе си. Търсим комерсиалния подход, търсим масовост, търсим раздвижване на бизнеса“, каза ръководителят на екипа, разработил концепцията, Ивайло Кожухаров.
Той и колегите му представиха подробен анализ на силните и слабите страни на туристическия район, както и възможностите за развитие на всеки от видовете туризъм - културно-опознавателен, спортен, винен, събитиен, спа и уелнес.
Според Кожухаров Шуменска област страда от недостиг на хотелска леглова база, което е най-големият недостатък. Други проблеми са прилаганият досега пасивен маркетингов подход и кадровата обезпеченост.
Експертите смятат обаче, че потенциалът на региона е много, много голям.
В сферата на културно-опознавателния туризъм най-важното е да се разработи продукт, който да се предлага в общ пакет с възможни наименования „Столиците на България“, „Оттука започва България” или “#681”. Трите общини трябва да създадат дигитална туристическа екосистема, която да е леснодостъпна от телефон, да е на много езици, да предлага интерактивни карти, видеа, маршрути, и основното – да дава възможност за закупуване на билет за общия пакет.
Конкретно в Шумен като перспективни идеи са залегнали кабинков лифт до Шуменското плато, приключенски въжен парк и комплекс от писти за моторни спортове.
Събитийният туризъм може да намери своето развитие, чрез фестивал, посветен на Тодор Колев, и чрез налагането в национален мащаб на честването на 11 май, освен като ден на Шумен, но и като ден на почит на Кирил и Методий и азбуката.
Марашките минерални извори са даденост, която може да се развие в цял голям курорт. Дебитът на лечебната вода там е достатъчен за построяването на хотели, водни паркове и атракции, които да привличат до 1 милион туристи годишно и да носят до 200 милиона лева.
Перспективата за там обаче е по-дългосрочна, защото са нужни частни инвеститори. За привличането им община Шумен в частност трябва да обмисли предоставянето на данъчни преференции и общински терени.
Голям потенциал за развитие на туризма специалистите виждат и в разработването на румънския пазар. Според концепцията средствата за реклама и маркетинг на трите общини трябва да се раздели в съотношение 75% за български пазар, 25% за румънския и 5% за други външни туристи.
Парите за реклама същевременно трябва да започнат да се харчат по модерен начин - поне 65% да са за дигитална реклама, а останалите да се разпределят за печатна, телевизионна и аудио.
Новата, разработена от външна фирма концепция за туризма, няма да се разглежда като стратегически документ. Целта й е да даде насоки и идеи за работа на администрациите на трите общини.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
Красимир Костов откачи в началото на втория си мандат. Тоя изфъска още на средата на първия :)
Анонимен
Ами то лифта трябваше още при соца да го направят, оттогава е идеята. Като изключим мозайките, паметникът е ужасно грозен и неподдържан. Вижте паметниците в Добрич, В. Търново, Ст.Загора, естетически са съвсем различни. Да, при соца обещаваха тролеи, ледена пързалка и мн.др., техниката за пързалката беше доставена и така си ръждяса в контейнерите. А парите отидоха за черна каса за футбол.
Стъни
Потрес. Зима няма, вода няма, но ще правим лифт и ски писта. Много ми е интересно на 40 градуса лятото, кой ще кара на тая писта. Улиците не са асфалтирани, гарда е зле поддържан, но ще развиваме туризъм. Хора няма в града, липсват хора говорещи поне малко западен език, но ще правим повече хотели. Вие сте ненормални бе. Нашата държава е тотал щета и не е само Шумен така като гледам.
Анонимен
Първо за ВОДАТА на Шумен се погрижете, че скоро ще сме на режим!!! А после за лифта и туризма.
Майка
Хайде първо да орежем храстите по кръстовищата поне, а?!! За пореден път се убеждавам, че ни управляват олиго,рени! Градът ни е гробница, без осветление, с кръстовища непроектирани правилно, разбирай потенциални убийци, от храсти и мръсотия не се виждат посоките, а ние ще летим в космоса.... Боже слез си прибери вересиите!
Коко
Един който щеше да пуска лифта и купи балон, се пропи....
Анонимен
Кой му дреме за лифта. Както е написано това са насоки, а не стратегия. Дадоха се 30-40 хил лв. За нещо което струва макс. 10 хил. Написано по шаблон, като се сменят имената става да всеки град в България. Но се поразпределиха по някоя хилядата определени хора
Анонимен
А какво става с марашката вода?
Анонимен
Там е водата!