Eкип от учени, работещи в Австралия, ръководени от геолог Скот Евънс от Държавния университет на Флорида, откриха древно морско животно, чиято възраст се оценява на около 555 милиона години.

Откритото същество е едно от най-старите живи организми на Земята.

Резултатите от изследването са публикувани в списание Evolution & Development.

Фосилните останки на един от най-старите обитатели на Земята бяха открити в Националния парк Нилпена Едиакара.

Откритият вид е кръстен Quaestio simpsonorum. Учените казват, че това е най-ранното животно, известно на науката, което проявява ясно изразена ляво-дясна асиметрия, важен признак за еволюционно развитие.

„Животното е малко по-малко от дланта ви“, споделя Скот Евънс. „Няма други вкаменелости от това време, които показват този тип толкова ясна организация. Особено интересното е, че това е било едно от първите животни, които са можели да се движат самостоятелно."

Изследователите откриха различни отпечатъци от Quaestio simpsonorum и неговите следи във вкаменена скала. Именно следите позволиха да се твърди, че древното същество е умеело да се движи самостоятелно. Изучаването на създанието ще предостави нова информация за това как е възникнал животът на Земята и как се е развил в ранните етапи на еволюцията.

„Тъй като съвременните животни използват една и съща основна генетична програма, за да образуват отделни лява и дясна страна, можем да бъдем уверени, че едни и същи гени са действали, за да формират тези характеристики в Quaestio simpsonorum, животно, което е изчезнало преди повече от половин милиард години“, каза той Еванс.

Darik