Гигантът в автомобилната индустрия "Дженерал Мотърс" е постигнал принципно споразумение за влизане във Формула 1 през 2026 година, като отборът ще е с една от най-култовите му марки - "Кадилак". Във вторник рано сутринта наше време бе публикувано изявление, което съобщава, че компанията се заема да създаде нов отбор, който да носи името на "Кадилак", като изгради собствен двигател на по-късен етап.

 Формула 1 в отговор заяви, че процесът на кандидатстване е задвижен и ще напредва с времето.

Грег Мафи, президент и изпълнителен директор на "Liberty Media", която притежава търговските права на Формула 1, каза:

"Със стратегията за растеж на Формула 1 в САЩ, винаги сме вярвали, че приветстването на впечатляваща американска марка като "Дженерал Мотърс/Кадилак" в състезанието ще донесе допълнителна стойност и интерес към спорта."

Мохамед Бен Сюлаем, президент на управляващото тяло на Формула 1 - FIA, добави:

"Дженерал Мотърс" е огромна глобална марка и сила, работеща с впечатляващи партньори. Напълно подкрепям усилията на FIA, Формула 1, и на компанията в опитите им да работят за постигането на това принципно споразумение."

Според BBC американският автомобилен гигант ще плати такса в размер на 450 млн. долара за своето участие. Тази сума ще бъде разпределена между съществуващите 10 отбора като компенсация за загубата на пари от наградния фонд, вследствие на това, че приходите от Формула 1 ще се разпределят вече между 11 тима, а не 10.

 Отборът на "Кадилак" ще трябва да закупи двигател от съществуващ доставчик, докато собственият му проект за такъв бъде завършен. Не се очаква това да стане преди 2028 година. Преговорите за партньор на този фронт не са завършени, но в момента фаворит е "Ферари".

Новото участие на американският тим с култова и легендарна марка е ревизирана версия на предложението на Майкъл Андрети, което беше отхвърлено от Формула 1 през януари. Тогава организацията заяви, че не вярва, че проектът на Андрети - в партньорство точно с "Кадилак", ще добави стойност към спорта.

Тази ревизирана кандидатура се разглежда по различен начин, защото в нея "Дженерал Мотърс" влиза като собственик на отбор.

Майкъл Андрети, възприеман като противоречива фигура, която е създала напрежение с конфронтационния си подход в опитите да осигури участие, не е част от проекта.

В него обаче изглежда ще влезе 84-годишният му баща Марио Андрети, шампион във Формула 1 от 1978 г. Очаква се той да има роля на консултант.

Dir.bg