Дни след аварията на подводния електропровод в Балтийско море финландски следователи откриха подозрителни следи от влачене по морското дъно, предаде агенция ДПА, цитирана от БТА.
"Следата е дълга десетки километри", заяви следователят Сами Пайла. Има подозрения, че петролният танкер "Игъл Ес" (Eagle S), който беше задържан от финландските власти, е влачил котвата си по морското дъно, за да повреди кабела.
Корабът беше спрян, след като на 25 декември подводен електрически кабел между Финландия и Естония бе повреден. Разследващите проучват възможността за саботаж.
Корабът плава под флага на Островите Кук в южната част на Тихия океан. Според ЕС плавателният съд е част от руския "сенчест флот" - танкери и други товарни кораби, които Русия използва, за да заобикаля международните санкции, като транспортира например петрол.
През последните седмици бяха установени и проблеми с няколко комуникационни кабела в Балтийско море.
По данни на полицията следователите на борда на "Игъл Ес" извършват технически прегледи и разпитват екипажа. Лошото време в морето е възпрепятствало разследването. Все още не е установено къде се е откъснала котвата.
Електрическата връзка между Финландия и Естония се повреди на Рождество Христово. Няколко комуникационни кабела в Балтийско море също претърпяха смущения. Полицията подчерта, че разследването все още е в начален етап.
Dir.bg
Коментари
Анонимен
Лошото време възпрепятства разследването, а пък вече откриха следи от влаченето на котва. Явно някой е успял да далдиса под вълните и да намери следите от котвата, а още не може да намери къде е прекъснат кабела. Браво!
Анонимен
Форумецът 09:45 експерт с опит по криминални морски произшествия? Не, простотията му е в повече.
Анонимен
Горкото форумче си мисли, че някой водолаз се е разхождал по морското дъно. Откъде да знае, че има дронове и други методи за мониторинг.
Анонимен
И тез дронове не могат да прекъснат кабела а трябвало кораба да я е влачил 10км да търси тоя кабел
Анонимен
Не се наричат дронове, а ROV (Remotely Operated Vehicle). Малко трудничко се пускат в бурно море, но ако все пак се пуснат, то тогава как могат да открият следа от влачена котва, а не могат да открият мястото на прекъснатия кабел? Моля "експерта" по морски дронове да обясни.
Анонимен
Форумните "експерти" явно нямат базови познания по електротехника, защото иначе биха знаели, че един кабел за пренос на електрическа енергия на такова разстояние като това между Финландия и Естония, няма как да бъде прекъснат с влачена котва понеже е доста дебеличък. Това не ви кабел от оптични влакна. Тука си трЕбе сечение господа форумни инжИнер-енергетици.
Баш екксперта 12:07,
Препрати коментара си на следователите във Финландия и Естония. Тръгнали са по грешна следа. В тези страни нямат експерти от твоя ранг, които да ги светнат с твоето експертно мнение.
Анонимен
11:15 - питай престъпника защо не е скъсал кабела с дрон, а ползвал котва.
11:47 - дай информация, че ROV са използвани, но не са открили мястото на скъсване на кабела. Или си измисляш несъществуващи проблеми?
До горния експерт
Вижда се, че се неук от километри, но въпреки това ще те насоча в правилната посока. Разстоянието между Финландия и Естония е около 60км. Пресметни какво трябва да бъде сечението на един високоволтов кабел за пренос на електроенергия на такова разстояние като кабела трябва да има и съответната броня устойчива на морска вода и на времето, защото все пак не се полага за една седмица експлоатация.