Дни след аварията на подводния електропровод в Балтийско море финландски следователи откриха подозрителни следи от влачене по морското дъно, предаде агенция ДПА, цитирана от БТА.
"Следата е дълга десетки километри", заяви следователят Сами Пайла. Има подозрения, че петролният танкер "Игъл Ес" (Eagle S), който беше задържан от финландските власти, е влачил котвата си по морското дъно, за да повреди кабела.
Корабът беше спрян, след като на 25 декември подводен електрически кабел между Финландия и Естония бе повреден. Разследващите проучват възможността за саботаж.
Корабът плава под флага на Островите Кук в южната част на Тихия океан. Според ЕС плавателният съд е част от руския "сенчест флот" - танкери и други товарни кораби, които Русия използва, за да заобикаля международните санкции, като транспортира например петрол.
През последните седмици бяха установени и проблеми с няколко комуникационни кабела в Балтийско море.
По данни на полицията следователите на борда на "Игъл Ес" извършват технически прегледи и разпитват екипажа. Лошото време в морето е възпрепятствало разследването. Все още не е установено къде се е откъснала котвата.
Електрическата връзка между Финландия и Естония се повреди на Рождество Христово. Няколко комуникационни кабела в Балтийско море също претърпяха смущения. Полицията подчерта, че разследването все още е в начален етап.
Dir.bg
Коментари
Анонимен
След това помисли дали при полагането му не се използват естествени укрития, които да го предпазят от евентуални наранявания от котви примерно. Ако имаш малко хабер от корабоплаване щеше да знаеш също и каква трябва да бъде дължината на котвената верига за да може същата да се "влачи" по морското дъно при дълбочината в района, която е около 100 метра.
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
Анонимен
След всичко което ти написах разбра ли колко си прост делиормански клавиатурен авторитет или ти трябват още доказателства?
Анонимен
Ама вие сериозно ли? Как си го представяте това влачене на котвата? Котвите са на носа на кораба, а не на кармата. Много искам да видя какво ще се случи ако кораба си пусне котвата на ход или се опитва да я "влачи", освен ако не го прави на заден ход. Хахаха
Анонимен
Плавателните съдове имат кърма, а твоята карма е да си глупав за цял живот. Руснаците напоследък само разрушават, чупят, късат, горят. Кармата им е да им се върне десетократно!!!
Анонимен
То се вижда кой е простият. Зомбиран до неузнаваемост. Преди викаше ура за всичко руско, а сега анатема. Жалка дребна никому непотребна душа.
30.12.2024/12:07 сериозно
без оплюване. 1) Профил на експерти, които са в темата на статията-проектанти и инженери по експлоатация подводни кабели. Те имат базови и специализирани компетенции. Работят в екип с други експерти. 2) Разследващият екип е комплектуван с експерти по подводни кабели, корабоплаване и др. специалисти; 3) Груба грешка е да не се отчете приложената от кораба сила, а само дебелината на кабела.
Анонимен
Сериозно - а как се движи кораб с пусната котва бе експерт. Ти пробвал ли си да си караш голфа с блокирало предно колело. Аре бегай от тука!