40-ата годишнина на един спортист в повечето случаи означава, че активната му кариера е вече приключила. В редки случаи тя все още продължава, но пък е в своя залез.

Изключения са спортистите, които тепърва отварят нова глава в кариерата си на подобна възраст, а едно от изключенията е Люис Хамилтън.

Днес един от най-успелите спортисти на новия век навършва точно 40, а на фона на този рожден ден той също така отваря и една нова страница в кариерата си, преминавайки в отбора на "Ферари".

След години на ожесточена битка срещу Скудерията, Люис Хамилтън ще подкара именно емблематичния червен болид, изпълнявайки детската си мечта, която е била свързана именно с магията на този най-успешен отбор в историята на Формула 1.

Новината за Хамилтън във "Ферари" изненада всички в началото на миналата година, когато бе обявена официално, но очевидно седемкратният шампион все още има огромното желание да продължава да се състезава на топ ниво.

Разбира се, освен желанието за състезания с конкурентен болид и романтиката около червения цвят на "Ферари", сделката си има и впечатляващите финансови параметри, които не са никак маловажен фактор в това решение на Хамилтън.

За разлика от "Мерцедес", "Ферари" реши да предложи договор на Хамилтън за сигурни две години. Той ще кара за Скудерията през сезон 2025 и 2026, като също така има клауза за удължаване с още една година за сезон 2027.

Хамилтън има сигурна заплата от 47 милиона евро на сезон, която обаче може да нарасне до впечатляващите 100 милиона евро със заложените бонуси и клаузи в него.

Това прави Люис Хамилтън втория най-добре платен пилот за сезона след четирикратния шампион Макс Верстапен.

Всички фенове гледат към отварянето на една изцяло нова страницата в кариерата на 40-годишния Хамилтън, който в края на миналия сезон затвори една величествена страница не само в своя живот, но и в спорта като цяло.

Британецът изкара 12 сезона с "Мерцедес", в които спечели шест от седемте си титли. В два случая завърши на второ място в генералното класиране, а веднъж бе трети.

С болида на "Мерцедес" Люис Хамилтън спечели впечатляващите 84 победи, а до момента в кариерата си във Формула 1 той не е управлявал болид с различна задвижваща система от тази на немския производител.

Дори и в първите си шест сезона, в които бе част от отбора на "Макларън", Люис Хамилтън караше задвижван с двигател на "Мерцедес" болид, с който спечели още 21 победи, а това прави рекордната в историята на Формула 1 бройка от 105.

Само с "Мерцедес" Люис Хамилтън има впечатляващите 153 подиума, като с немския тим той държи 51 различни рекорда във Формула 1.

Със сигурност краят на една ера в спорта, а ето и някои от постиженията, с които Хамилтън ще се запомни в тези 12 сезона със "сребърните стрели".

Най-много състезания с един отбор - 246

Най-много последователни състезания - 265 (серията започва още в "Макларън", но основната й част е с "Мерцедес")

Най-много състезания с един производител - 365

Най-много победи с един отбор - 84 (Той също държи и абсолютният рекорд за победи - 105)

Най-много победи на една писта - 9 на "Силвърстоун"

Най-много последователни победи на една писта - 5 в Каталуния, с което изравни Айртон Сена

Последователни сезони с победа - 15, изравнен рекорд с Михаел Шумахер

Най-много стартове от първа редица - 176

Най-много бързи обиколки на различни писти - 27

Най-много влизания в точките с - 227

Най-много подиуми с един производител - 202

Най-много обиколки с водачество - 5486

Най-много километри във водачество - 27 965 км

Най-много последователни финиша - 48

Най-много титли при конструкторите - 8

Най-много титли с един отбор - 6

А сега шоуто за Хамилтън продължава в червено.

Дир.бг