На 06.01.2025г., в Община Хитрино се проведе заключителна пресконференция по повод успешното приключване на проект „Грижа в дома в община Хитрино“ по процедура BG05SFPR002-2.001-0050-C04 „Грижа в дома“, с Управляващия орган на Програма „Развитие на човешките ресурси“ 2021 – 2027.
„Грижа в дома в община Хитрино“ е проект, който стартира на 06.12.2022г., със срок от 14 месеца – до 06.02.2024 г.
Беше подписано Допълнително споразумение № BG05SFPR002-2.001-0050-С02 на 21.12.2023г., което увеличи срока на 17 месеца, на 27.03.2024г. се подписа второто споразумение, което увеличи срока на 20 месеца, а на 11.07.2024 г. се подписа и трето споразумение, което увеличи срока на общо 25 месеца, като общата стойност на проекта се увеличи на 734 015.68 лв., финансирана от Европейския съюз, чрез Европейския социален фонд плюс. По проектните дейности по предоставяне на интегрираната здравно-социална услуга „Грижа в дома в община Хитрино“ е осигурена грижа в домашна среда на общо 140 възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания.
В хода на изпълнение на проекта се доказа огромното му социално и икономическо значение, както и реална помощ, която се предоставя на лицата от целевите групи по проекта – възрастни хора в невъзможност за самообслужване, както и хора с увреждания.
Основната цел на проект „Грижа в дома в община Хитрино“ беше да осигури подкрепа в домашна среда за лица с увреждания и възрастни хора, зависими от грижа на територията на общината. Бяха проведени обучения и супервизии. Проектът спомогна за разширяване възможностите за предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда, вкл. и в контекста на пандемични ситуации.
Чрез реализацията на Проекта се достигна до най-уязвимите групи от населението, които получиха навременна и професионална подкрепа в зависимост от техните индивидуални потребности, чрез предоставяне на услуги в домашна среда, като:
1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете, рехабилитационна и психологическа подкрепа;
2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги със средства на потребителите;
3. Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с психолог и др. специалисти при необходимост.
За осъществяване на проекта се грижиха общо 59 бр. персонал: Домашни помощници всичко общо: – 53 бр.; Координатор 1 бр, Мед. лица 2 бр.; Рехабилитатор 1 бр.; Психолог 1 бр; Шофьор 1 бр.
Платена публикация