Секунди преди челния сблъсък на двата товарни влака в района на спирка Локорско вчера е бил направен опит трагедията да бъде предотвратена, като е изключено напрежението в контактната мрежа. Двата локомотива на БДЖ-Товарни превози, които са били начело на композицията от 15 вагона със скрап, обаче са дизелови. Това става ясно от съобщението за катастрофата във вътрешния бюлетин за произшествията на Национална компания "Железопътна инфраструктура", който Dir.bg получи от свои източници.
В него пише още, че именно товарният влак на БДЖ е тръгнал в 15.56 часа от гара Кремиковци без изходен сигнал т.е без разрешение.
Композицията на частния жп превозвач PIMK, която е била от 32 вагона, натоварени с контейнери, пък е отпътувала в 15.49 часа от гара Световрачане. Тя също е била с два локомотива - водещият е бил електровоз, а вторият - дизелов. От бюлетина на НКЖИ става ясно още, че движението в междугарието Кремиковци-Световрачане се ръководи от дежурен диспечер в Централно управление.
При последвалия сблъсък загиват на място машинистът на челния локомотив на БДЖ и още един служител на националната компания - най-вероятно член на маневрена бригада.
Шестима души са ранени, като само един е с опасност за живота. Това е 51-годишен мъж, който е приет в УМБАЛ "Света Анна". Другият тежко ранен е на 59 години и е настанен в централната реанимация на ИСУЛ. Останалите четирима пострадали са с по-леки наранявания и след прегледи във ВМА и "Пирогов" бяха освободени за домашно лечение.
Един час след катастрофата дежурният диспечер по жп линията Илиянци-Карлово и дежурният ръководител в гара Кремиковци са отстранени от смяна. Снощи ресорният зам.-министър Бисер Минчев бе освободен от поста си, а министърът на транспорта Красимира Стоянова поиска и оставките на шефовете на НКЖИ и на "БДЖ - Товарни превози".
Експерти коментираха пред Dir.bg, че до сблъсъка се е стигнало след поредица от грешки, една от които е тръгването на композицията на БДЖ от Кремиковци без изходен сигнал.
Дир.бг
Коментари
Анонимен
Некадърността прониква все по-масово във всички държавни служби. Това е резултат от политиката за назначаване на партийно удобни хора на държавни постове, независимо от липсата им на достатъчна квалификация и опит. Практика прилагана най-вече от ОПГ ГЕРБ+ДПС в продължение на години. Тъй и ще се затрие държавата накрая.
Анонимен
По бай-Тошово се назначаваха само кадърни и образовани хора, а не роднини и приятели.
Анонимен
Защо се иска оставка на БДЖ а не и на ПИМК? Тепърва ще има разследване да се види кой е виновен?
Анонимен
Оставки може да се искат в държавна компания, а ПИМК е частна фирма - там решават шефовете.
А какви хора са се назначавали по бай-Тошово време и какви сега, си личи по ширещата се разруха в държавата. И тогава имаше шуробаджинащина, но повечето специалисти бяха кадърни и работата се вършеше достатъчно добре.