59 паралелки за прием в осми клас се планира да бъдат разкрити в Шуменско наесен. Приемът след пети клас ще бъде, както досега, в две паралелки – в ППМГ „Нанчо Попович“.
Това стана ясно на заседание на Постоянната комисия по заетостта в област Шумен. На заседанието се обсъди предложението на Регионалното управление на образованието за държавен план-прием за учебната 2025/2026 г.
В 3 училища има нови предложения за разкриване паралелки в нови специалности. В ПГМЕТТ „Христо Ботев“ ще се разкрие паралелка „Възобновяеми енергийни източници“, професия „Техник на енергийни съоръжения и инсталации“, която ще е в дуална форма на обучение. Нова специалност „Архитектурна реставрация“ ще разкрие ПГСАГ в Шумен, а ПГИ ще привлича ученици в специалност „Оперативно счетоводство“.
Отпадат 3 паралелки в други 3 училища, като така броят на паралелките се запазва спрямо настоящия. В ПЕГ „Никола Вапцаров“ се съкращава една от двете паралелки с водещ език немски. СУ „Йоан Екзарх Български“ няма да има прием в предприемаческия профил. Третото училище със съкратена паралелка е СУ „Черноризец Храбър“ във Велики Преслав, което тази есен не успя да намери ученици за паралелката си в професия „Ресторантьор“.
Местата в 59-те паралелки в осми клас са 1534, или с над 200 повече от завършващите тази година седмокласници.
„Ситуацията е тежка, броят на учениците намалява всяка година. Надявам се тази разлика от 200 ученици, която се получава от миналата година да се разпредели с малък недостиг по всички паралелки, така че да могат всички да направят план-прием“, каза началникът на Регионалното управление на образованието Кремена Маринова.
Комисията гласува предложения план-прием, като предстои до края на април той да бъде утвърден от Министерството на образованието и науката /МОН/.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
То по резултатите съдим и за родителското качество, ама как да ги уволним!?! Те с времето сами ще станат жертва на безхаберието си, но пак ще сочат някой извън семейството... Тъжно!
Анонимен
Не вменявай неща,които са на училището като институция на семейството,знания и умения се създават преди всичко в училище,то самото име го казва-УЧИЛИЩЕ!
Анонимен
ПП от уча,обучавам и т.н.
До Шуменка
Вас Ви е яд, че не сте станала Вие ли?
Анонимен
Ако питате родителите, техниите деца са по големи певци от Лучано Павароти, по-големи художници от Ван Гог и по-големи компютърджии от Стив Джобс.
Записват ги в най-измислените творчески специалности и след 12-и клас децата хем не знаят нищо, хем не могат нищо.
Заради болните амбиции на родителите си завършват и 2-3 висши.
На 30 години - бармании и сервитьори с много дипломи.
Родител
Разбира се,че в семейството се решава къде да учи детето.Средата е важна.На този етап чуждите езици също. Към добрите вече освен МГ и Езикова се нарежда и Първото.
наблюдаващ
Добре,че английския почти сами си го научават учениците. Жалко,че има учители,които нямат ценности,морал.Някои и печелбари станаха,с измислените им кръжоци,заради двойните лекторски.Карат ли се тези часове?
Анонимен
А как се назначават учителите някой пита ли? Кой се замисля, че училището са хората в него и да си учител е призвание, а не схема за хранене. Но за да влезеш в системата трябват връзки. Интелект, дипломи, опит и сърце не стига.
км
КМ,КМ да си бе направила труда да провериш информацията, която цитираш.И сега в ПГИ има оперативно счетоводство и тя не е нова нито за гимназията нито за Шумен.