Агенция "Пътна инфраструктура" обяви обществена поръчка за почти 3.6 млрд. лв. за последните 60 км от бъдещата автомагистрала "Русе - Велико Търново". Става въпрос за участъка между Бяла и Велико Търново, който е последният от трите, за чието строителство все още не е избран изпълнител. Според заложеното в новата поръчка предвиденият срок за изпълнението му е почти 5 години.
Трасето на бъдещата магистрала "Русе - Велико Търново" е общо 133 км и бе разделено на три участъка - от Русе до Бяла, обхода на град Бяла и от Бяла до Велико Търново. Изпълнители на първите два участъка АПИ избра в края на 2022 г., като договорите са за общо 1.84 млрд. лв. Така общо по прогнозна стойност автомагистрала "Русе - Велико Търново" ще бъде най-скъпата в България за 5.5 млрд. лв.
В отговори на АПИ за "Капитал" от 2021 г. агенцията твърдеше, че цената на този участък ще е около 555 млн. лв., но обявената сега прогнозна стойност на поръчката е пет пъти по-висока.
Поръчката за първия участък бе за 1.05 млрд. лв. за 40 км, а за изпълнител бе избран ДЗЗД "Хемус-16320", в който влизат "Инфра Експерт" АД, "Автомагистрали - Черно море" АД, "Пътинженерингстрой-Т" ЕАД и "Трансконсулт-22" ЕООД.
Вторият участък бе на стойност 792 млн. лв. за 35 км. Поръчката бе спечелена от ДЗЗД "АМ РУСЕ ТЪРНОВО", в която влизат "Европейски пътища" АД, "Грома холд" ЕООД, "Водно строителство - Благоевград" АД, "Витез Проспект" АД ("Автомагистрали Хемус" АД) и "Пътпроект 2000" ООД.
АПИ допълва, че в момента избраните изпълнители по първите два участъка работят по техническите проекти, а в един участък от обхода на Бяла вече се извършват строителни дейности.
Новата поръчка
Новата поръчка е разделена на три подучастъка. Първият е с дължина 23.8 км от пътния възел при пресичането с път I-3 Гара Бяла - Плевен (при 76-и км) до пресичането с АМ "Хемус" и с прогнозна стойност 995 млн. лв.
Вторият подучастък е с приблизителна дължина 20 км. Започва от пресичането с АМ "Хемус" и достига до пресичането с път I-4 Велико Търново - София, а прогнозната му стойност е 1.44 млрд. лв.
Третият подучастък е с дължина 16.2 км. Той е от пресичането с път I-4 Велико Търново - София до път II-55 Дебелец - Нова Загора. Индикативната стойност е 1.2 млрд. лв.
Кандидатите могат да подават оферти до повече от една от позициите и имат срок за това до 14 май.
Дневник
Коментари
Анонимен
51 милиона лева за километър магистрала. Вие чували ли сте някога подобно нещо? Ако ще мантинелите да са позлатени, а асфалта с диаманти да е смесен, пак не може да има такава цена, бе гадове!