Социалната мрежа "Инстаграм" (Instagram) пусна отделно приложение за създаване на видеа - "Едитс" (Edits), с функции, подобни на тези, които вече предлага "БайтДенс" (Bytedance), компанията майка на "ТикТок" (TikTok), информира Си Ен Би Си
Новото приложение позволява на създателите на съдържание да организират идеи за проекти, да снимат и редактират видеа и да имат достъп до информация за съдържанието. Редактирането включва подмяна на фона, автоматично добавяне на субтитри и инструменти за изкуствен интелект, които могат да превърнат изображенията във видео.
"В момента в света има много събития и каквото и да се случи, ние смятаме, че нашата задача е да създадем най-завладяващите креативни инструменти за тези от вас, които правят видеоклипове не само за "Инстаграм", но и за други платформи“, каза шефът на социалната мрежа Адам Мосери в януарска публикация, в която обяви приложението.
"Eдитс" е отговорът на "Мета" (Metа), собственикът на "Инстаграм", на "КепКът" (CapCut) - дъщерното приложение на "ТикТок", което също е собственост на базираната в Китай компания майка "БайтДенс". То дава възможност на потребителите да създават и редактират видео на своя телефон или компютър.
С оглед на несигурното бъдеще на "TикТок", ходът на "Инстаграм" да пусне "Едитс" може да се разглежда като стъпка за навлизане в следващата ера на създаване на кратки видеоклипове в т. нар. "икономика на създателите" (известна и като маркетинг на създатели - бел.ред.)
По-рано този месец президентът на САЩ Доналд Тръмп за втори път удължи крайния срок за "БайтДенс" да се откаже от операциите на "ТикТок" в САЩ или в противен случай да бъде изправена пред ефективна забрана. Новият краен срок е средата на юни.
БТА
Коментари
Добави коментар