Шеста поредна победа извоюва пилотът на "Приста Ойл Рали Тим" Крум Дончев (Пежо 207 S2000), който завърши днес като победител в първото от осемте ралита от първенството на България. Това е първото място за този сезон, което Дончев спечели с новия си навигатор Петър Йорданов. Първата от поредицата победи Дончев постигна с феноменалното първо място през миналата година в рали България, след което последва поредица от още четири първи места. За новия му навигатор Петър Йорданов това е първа победа от две досегашни участия с Дончев. Първото беше преди седмица в Италия. Вицешампионите за миналата година спечелиха седем от осемте специални етапа на Траянови врата, в един от скоростните пробези най-бърз бе екипажът Пламен Стайков/Велени Йорданов (АРТ Рейсиг Тим, Мицубиши Лансър Ево 8). Двамата бяха с 4.3 секунди по-бързи от победителите в Костенец по време на снощния първи в историята на българския автомобилен спорт нощен скоростен етап. Днес обаче със подновяването на състезанието Стайков бе принуден да напусне състезанието поради технически проблеми. Още при потеглянето от закрития парк в града се виждаше, че неговото Мицубиши може да покаже някакъв проблем. Втори до предпоследния етап на Траянови врата, на 1:20.2 минути от победителите се движеха Димитър Илиев и Янаки Янакиев (БТК-ADSL Рали Тим, Мицубиши Лансър Ево 9). Миналогодишните шампиони стартираха състезанието със сериозен проблем в автомобила, който след средата на специалните етапи започна да прекъсва. Екипът на Илиев успя частично да фиксира проблема, но на етапа Славовица 2 (18,10 км) шампионът бе принуден да спре поради загуба на мощност от двигателя. Така втори в генералното класиране завършват Ясен Попов/Никола Попов (М-Тел Рали Тим, Мицубиши Лансър Ево 9), които успяха да избият разликата с Петър Гьошев/Димитър Спасов (Престиж Рали Тим, Мицубиши Лансър Ево 9) и да добавят преди финала 5 секунди аванс. Попови са на 3:25.6 минути зад Дончев и Йорданов. Попов също имаше проблем с напълно новия си автомобил, който е подготвен изцяло от техниците на М-Тел Рали Тим. "Най-после и ние да извадим късмет. Наистина направихме колата добра. Днес техниката се държа на ниво и много по-добре от вчера", каза на финала Попов, който напомня, че всъщност Мицубиши-то на Гьошев е предишния негов автомобил, също сглобен в екипа софиянеца. "Като цяло състезанието бе добро за нас", каза класиралият се на третото място Петър Гьошев. "Най-важното е, че автомобилът е на много високо равнище, смятам, че резултатите ни ще се подобряват и мисля, че можем да претендираме за място в топ-три на шампионата", добави още той. Много силно състезание направиха победителите в клас N3 Георги Белчев/Петър Илиев (BG Рали Тим, Рено Клио Спорт), които от началото на деня успяха да ликвидират преднината на търновците Огнян Герджиков/Николай Китанов (Октан Рейсинг, Рено Клио Спорт) и да поведат в крайното подреждане с 1:10 минути. Това е завръщането на Белчев в първенството по рали, след като през миналата година той имаше единствено няколко участия в скоростния планински шампионат. В N2 втора поредна победа след финалното рали през 2008 година година в Твърдица записаха Кирил Тодоров/Йордан Батаклиев (Рангелом М-Спорт, Ситроен Саксо), оставили на цели 3:03 минути зад себе си варненците Иво Даскалов/Стоян Добрев (СБА-Варна, Ситроен Саксо). В категорията на нехомологираните автомобили първото място е за Стефан Панчугов/Милен Узунов (СП Рейсинг, ВАЗ 2101). Нетинфо