Пистата "Фуджи", която е собственост на Тойота, може да се откаже от идеята да приеме Гран При на Япония през следващата година, за да се намалят разходите на японския производител на автомобили. Говорител на най-големият автомобилен производител в света Тойота заяви, че Фуджи обмислят няколко вариант заради големите последици върху компанията от световната икономическа криза. Пол Ноласко от Тойота заяви: "От компанията на Фуджи ФИСКО ни казаха, че взимат под внимание няколко елемента по повод на крайното решение за домакинстване на Гран При през следващия сезон". По-рано този месец от Тойота предсказаха, че ще имат годишна загуба от 8.6 милиарда долара, което пък принуждава японския концерн да намали значително разходите си. Производител номер две на коли в Япония Хонда оттегли своя тим от Ф1, Субару и Сузуки напуснаха световния рали шампионат, а Кавазаки участва по задължение само с един мотор в MotoGP, въпреки че обяви, че се оттегля от "кралски клас". Пистата "Фуджи" домакинства на първото ГП на Япония през 1976 година, но ужасна катастрофа на Жил Вилньов, която уби двама зрители, доведе до изваждането на трасето от календара на надпреварата още през следващата година. Пистата на съперника Хонда - "Сузука", домакинства Гран При на Япония от 1987 до 2006 година, преди реновираната писта "Фуджи" да се завърне през 2007 година след 30 години в забвение. "Сузука" ще бъде домакин на Гран При през тази година, а през следващата година бе запланувано състезанието да се проведе на "Фуджи", което обаче не е толкова сигурно. БГНЕС