Италианецът Джандоменико Басо (FIAT Grande Punto S2000) спечели Рали България 2009. 40-ото юбилейно издание на ралито беше помрачено от жесток инцидент в SS7 "Сестримо” (23,68 км). Екипаж номер 10 Брайън Лавио/Флавио Гулиелмини (Peugeot 207 S2000) катастрофира и навигаторът Гулиелмини загина. Пилотът Лавио беше транспортиран в болница. Гулиелмини е опитен навигатор, като в кариерата си е бил и ко-пилот и на Джандоменико Басо. Състезанието беше спряно, SS7 "Сестримо” и SS8 "Юндола” бяха отменени, а водещите пилоти, които вече бяха на старта на SS9 "Любница” минаха по отсечката в несъстезателен режим. Спортните комисари взеха решение крайното класиране да се формира на базата на първите 7 отсечки, като екипажите след осмия Давиде ди Бенедето (Peugeot 207 S2000) получават неговото време. Така Джандоменико Басо (FIAT Grande Punto S2000), който на практка спечели всички скоростни отсечки, е първи, следван от Крум Дончев (Peugeot 207 S2000), Корадо Фонтана (Peugeot 207 S2000), Димитър Илиев (Mitsubishi Lancer Evo 9), Михал Соловов (Peugeot 207 S2000) и Ясен Попов (Mitsubishi Lancer Evo 9). За класирането за Европейския рали шампионат пилотите получават точки като за пълно състезание, но дневните бонуси са само за първия ден. Така Басо е с 10+3 точки, Дончев взима 8+2, а Фонтана е с 6+1. Полякът Михал Соловов взима 4 точки. При това положение Басо, Соловов и Дончев събират по 43 точки след петия кръг на Европейския рали шампионат. За Басо това е трета победа в Рали България след успеха му през 2005 и 2006 г. С това той става третият италианец с три успеха в Рали България след Антонио Занини (1979 г., 1980 г., 1983 г.) и Енрико Бертоне (1995 г., 1996 г., 1999 г.). Нетинфо