Грандиозен спектакъл с марката Формула 1 спретнаха пилотите на пистата Спа-Франкоршамп, където днес се проведе 12-тия кръг от шампионата за тази година - Гран при на Белгия. Борбата за първата позиция бе от старта до финала и главните действащи лица в нея бяха Кими Райконен и Джанкарло Фисикела. Битката между Форс Индия и Ферари в крайна сметка бе спечелена от световния шампион за 2007 година - Ледения Кими Райконен. Опитния италиански ветеран Джанкарло донесе невероятен успех със своята втора позиция днес за своя отбор. Тимът на Вихай Малия не бе записал точка от началото на сезон 2009 досега, а в днешния ден те попълниха цели осем в своята графа. Трети днес финала пресече Детето-чудо Себастиан Фетел, с което стопи шест точки от преднината на Дженсън Бътън в класирането сред пилотите. Четвърто и пето място постигнаха пилотите на БМВ-Заубер, съответно Роберт Кубица и Ник Хайдфелд, с което тимът от Хинвил отбеляза значителен напредък в представянето си. На шеста позиция финишира Хейки Ковалайнен със своя Макларън MP4-24 също оборудван с KERS. Едва на седмо място дойде ред и на Браун GP, чиито пилот Рубенс Барикело направи едно добро състезание, имайки предвид работата на шасито му BGP001 с гумите. Барикело получи странен проблем с мазилната уредба на двигателя си Мерцедес две обиколки преди края на надпреварата. В крайна сметка Рубенс завърши, но при влизането в питлейна разлятото масло се запали. Това не представляваше проблем за механиците, които веднага потушиха пламъците. Последната точка в днешното Гран при отиде при AT&T Уилямс и Нико Розберг, който спечели две позиции спрямо своята стартова. Всъщност състезанието си Райконен спечели в четвъртата обиколка, когато благодарение на системата за съхранение и повторно използване на енергията, отделена при спиране KERS той успя да задмине движещия се дотогава на първа позиция Фисикела. Още на старта Айсмен спечели три позиции с изключително агресивно поведение, като дори излезе извън пределите на пистата на първия завой от конфигурацията на пистата Спа, намираща се в подножието на Ардените в близост до градовете Лиеж и Аахен. Малко след това Ледения се придвижи още позиция напред. С това и последвалата победа той финишира пет места напред спрямо шестата му стартова позиция. На самия старт Рубенс Барикело не успя да потегли добре и загуби ценни позиции. Малко след това сгъване в колоната на завоя Малмеди определи тежък инцидент между автомобилите на Дженсън Бътън, Люис Хамилтън, Ромен Грожан и Хайме Алгерсуари. Именно в този момент миналогодишният световен шампион и лидерът в класирането до момента приключиха своето участие в днешното Гран при. Тогава на пистата се появи кола за сигурност. С началото на четвъртата обиколка бе рестартирано и състезанието. Джанкарло не успя да задържи позицията си дълго срещу притежаващият KERS Кими Райконен. Той го изпревари на завой номер три с изключително ловка маневра, която не даде шанс на опитния италианец за реакция. В 13-та обиколка Тимо Глок влезе в бокса на Тойота. Механиците изпитаха проблеми с горивоподаващата система и Тимо загуби ценни секунди. Обиколка след това заедно към питлейна подходиха лидерите в надпреварата Джанкарло Фисикела и Кими Райконен. Заедно с тях влязоха и пилотът на Ред Бул Рейсинг Марк Уебър и Ник Хайдфелд от БМВ–Заубер. При потеглянето си и връщането на алеята край гаражите Уебър за малко не удари вече движещият се там Хайдфелд. Грешката, която бе изцяло на лолипопът, който е отговорен за следенето на трафика по пит лейна, бе изтърпяна от австралийския пилот. Рейс контролът на пистата взе решение да накаже Уебър с преминаване през бокса. В средата на надпреварата - 20 обиколки преди края двукратният световен шампион Фернандо Алонсо буквално загуби шансовете си за добро представяне след проблем при обслужването на предна лява гума в бокса на Рено. Обтекателят на колелото не можеше да се закрепи надеждно. Проблемът бе технически и дойде от инцидент в началото на състезанието. До онзи момент Алонсо се оплакваше от вибрации. Две обиколки след това инженерите му се обадиха по радиото и го помолиха да намали скоростта и да се прибере в бокса, тъй като не е възможно проблемът да бъде отстранен. Така движейки се в комплект двамата лидери Райконен и Фисикела посетиха бокса за втори път заедно 13 обиколки преди финала. Безпроблемната работа от страна и на двата екипа на Ферари и Форс Индия не даде преднина на нито един от двамата. Така до самия край те се движеха на дистанция един от друг по-малка от 0.6 секунди. Нетинфо