Бившият пилот на ING Рено Нелсън Пикет-младши е дал показания пред Международната Автомобилна Федерация, в които обяснява как преди първото нощно състезание в историята на Формула 1 той, тийм шефът Флавио Бриаторе и шефът на инженерния екип Пат Саймъндс са провели среща. На въпросната двамата висшестоящи в йерархията на френския отбор са дали ясни инструкции на Пикет да катастрофира на завой номер 17 в 13-та или 14-та обиколка. Тъкмо тогава е било предвидено и спирането на двукратния световен шампион Фернандо Алонсо в бокса. Да катастрофира по сценарий Нелсиньо се е съгласил, защото по онова време не се е чувствал сигурен по отношение бъдещето си във Ф1. Неговият договор все още не е бил подновен, а Бриаторе се е бавел с коментарите относно решението си. Любопитно е и разкритието защо именно 17-ти завой е бил изборът за място на удара. Причината е, че наблизо няма кранове и евентуален инцидент там със сигурност е щял да доведе до излизането на кола за сигурност. Интересни са също така и телеметричните данни от колата на Пикет. На 17-ти завой, малко след ейпекса, задните колела на R28 (спецификацията на Рено за 2008 година) рязко са се разтоварвали, което е водело до загуба на сцепление. Поради това се е налагало пилотите да отнемат частично газта, за да предотвратят евентуално приплъзване на задната ос и занасяне на колата. По време на инцидента, обаче, бразилският пилот не вдига крака си от педала, като тъкмо това е довело до завъртането и последвалата катастрофа в бетонните стени. От своя страна шефът на отбора Флавио Бриаторе е категоричен в думите си, казвайки че не е искал и не би молил никой от своите пилоти да катастрофира умишлено. "Признавам, имаше среща с Нелсън Пикет-младши в неделя преди старта. Нищо такова, обаче, не е дискутирано. Спомням си, че тогава той се държеше много странно. Какво говори... има аудио записи, на които ясно се чува, че съм силно разочарован от инцидента", каза Бриаторе. "Да, вярно е, че по време на срещата с Пикет идеята за подобна катастрофа се прокрадна. Тя, обаче, бе предложена от самия пилот и това беше обикновен разговор", допълва Пат Саймъндс. ING Рено са привикани в Париж на 21 септември преди заседанието на Световния съвет на ФИА. Там французите ще отговарят на въпросите относно Гран при на Сингапур 2008. Sportni.bg