Себастиян Фетел с Ред Бул запази шансовете си за титлата, след категоричен успех на пистата „Сузука" за Гран при на Япония. Бътън остана едва осми днес и така борбата за трофея остава отворена. Втори финишира Ярно Трули пред, 3.Хамилтън, 4.Райконен, 5.Розберг, 6.Хайдфелд, 7.Барикело, 8.Бътън, 9.Кубица, 10.Алонсо, 11.Ковалайнен, 12.Фисикела и др. 3 тура преди края на пистата се появи и Кола за Сигурност след тежка катастрофа на Хейме от Торо Росо. В класирането Бътън вече води с 85 точки, пред 71 за Барикело и 69 точки за Фетел. На старта спечелилият пол-позишън Фетел потегли отлично и поведе колоната. Хамилтън също стартира добре от трета позиция и на първия завой вече бе пред Трули. В първите метри нямаше инциденти, а Фетел още в първата обиколка започна да трупа преднина. Хамилтън бе близо, а плътно зад него бе и третият вече Трули. Така след 1 об. класирането бе: 1.Фетел, 2.Хамилтън, 3.Трули, 4.Хайдфелд, 5.Райконен, 6.Барикело, 7.Розберг, 8.Ковалайнен, 9.Сутил, 10.Бътън, 11.Кубица и др. Още в първите обиколки състезанието се стабилизира и нямаше никакви изпреварвания. Фетел бе убедителен лидер, а малко зад него бяха Хамилтън и Фетел. Себастиян бе на около 4 секунди пред Люис, като стратегията им бе идентична. В този момент най-интересното на пистата бе борбата между Хейки и Сутил за 8-то място. Адриан опита атака от вътрешната страна на последния шикан, но там нямаше много място и двамата се удариха. Сутил се завъртя и изостана, а Хейки продължи и запази позицията си. Така Сутил изостана още повече от финландеца. Тръгналият от бокса Марк Уебър пък нямаше късмет и само в рамките на 10 тура влезе в пита цели 4 пъти, заради различни проблеми. Към 20-та обиколка нямаше никакви промени в челото, а първите влизания в бокса за бензин и нови гуми започнаха. Надпреварата се разиваше доста скучно и без изпреварвания. Почти всички пилоти имаха стратегии с 2 спирания, а разликите между тях бяха в рамките на няколко секунди. След първите смени, размествания в челото и топ 6 нямаше. До вторите смени също бе спокойно, като интрига имаше само за 2-то място, защото тактиката на Тойота показваше, че Трули има предимство пред Хамилтън. Италианецът спря няколко тура по-късно от Люис и успя да натрупа преднина, която го изведе на втора позиция. Така в този момент Трули победи Хамилтън с тактика, но все още имаше около 12 обиколки до финала. 10 тура преди финала на пистата излезе Кола за сигурност след като Хайме с Торо Росо се разби преди последния шикан с много висока скорост. На пистата имаше много отломки и комисарите трябваше да почистят бързо трасето. Младият испанец се измъкна невредим, а класирането преди рестарта 5 обиколки преди финала бе: 1.Фетел, 2.Трули, 3.Хамилтън, 4.Райконен, 5.Розберг, 6.Хайдфелд, 7.Барикело, 8.Бътън, 9.Кубица, 10.Алонсо, 11.Ковалайнен, 12.Фисикела и др. Sportal.bg