Мерцедес GP определено не се радват на темпото на първите в класирането. Пилотът на тима на Рос Браун Нико Розберг се качи два пъти на подиума в последните две състезания, но изоставането му спрямо лидерите беше значително. В момента "Сребърните стрели" се намират на четвърто място, на цели 49 точки зад лидерите Макларън. За старта на европейската част от тазгодишния сезон в Барселона инженерите от Бракли разработват новата версия на шасито W01, която ще има увеличено междуосно разстояние. Промяната на базата на автомобила е продиктувана от нуждата от промяна на разпределението на теглото. Шефът на тима поясни, че става въпрос за работата на болида с гумите, чиито размери не са били взети коректно при изчисляването на усилията, които трябва да възприемат. "Проблемът не се крие просто в това, че междуосието ни е по-малко, а в правилното разпределение на теглото. Допуснали сме грешка, която възнамеряваме да поправим", каза Браун. Според англичанина системата на Макларън "F-duct" не е достатъчно ефективна, за да се хвърлят излишни усилия по копирането и, но вместо това от Мерцедес ще предложат алтернативна версия. "Макларън са построили цялата си концепция върху идеята за наличието на тази система. Много трудно ще е на който и да е друг отбор да "префасонира" колите си така, че да се получи нещо добро в тази посока. Ние от своя страна работим по по-различна версия, която трябва да е готова за Испания или най-късно за Турция", допълни шефът на тима. Спортни.бг