Изпращам ви три снимки на хаоса, който предизвика нелепо сложена вертикална маркировка на бул. “Велики Преслав” вчера. Малко след като движението беше спряно чрез нелогично поставените знаци, на няколко пъти се образуваха “тапи” непосредствено преди влизането в кръговото. Трактор и камион, работещи по ИСПА, бяха блокирали входа в кръговото. Знакът, поставен на платното на булеварда, на кръстовището с улица “Черноризец Храбър” подвеждаше водачите, че става въпрос за заобикаляне на препятствието (елемент от ограждение). То беше поставено в лявото платно и оставяше абсолютно достъпно дясното (което е подвеждащото в ситуацията). Само за 10 минути, на четири пъти, подведени водачите се гърчеха, докато се измъкваха от “капана”.
Питането ми е: Кой определя какви знаци, къде и по какъв начин да се слагат при аварийно реорганизиране на движението. Това КАТ ли е, Общината или става по усмотрение на работниците по ИСПА, които явно нямат опит и квалификация за тази работа? Между кои инстанции става съгласуването на обходните маршрути и кой следи за правилното изпълнение на предписанията?
Сигурен съм, че изразявам мнението и на многото изнервени шофьори, които попаднаха в капана на поредната безумица по ИСПА.
П.С. Някой, освен ШУМ.БГ, чете ли тези писма? Нямат ли навик Общината и Полицията да отговарят на сигнали на гражданите, подадени по електронната им поща? В противен случай, какъв е смисъла, че имат тази опция за връзка?
---------------------------------------------------------------------
Петър Петров, papi63@abv.bg
Коментари
Анонимен
Полицията само се подписва под документите за промяна организацията на движението...знаците се слагат и се местят от работниците...явно на полицията им е под достойството да вършат тази работа...
KAT
Ако трябва да сме точни, знакът означава задължително завиване надясно преди знака, а не заобикалане на препятствие отдясно. Така че шофьорите сами са си виновни, че са се набутали там ( а предполагам, че са го направили, защото типично по нашенски са си мислели - не може да няма някоя пролука, през която да мина )
отговор
след като се изготви проектът за временна организация на движението, бива съгласуван и одобрен от КАТ, които респективно са и институцията, която одобрява къде и какви знаци да се сложат, след това проектът за ВОД бива одобрен и от общината...възможно е някой някъде наистина да си гледа работат през просото, но най-малко работниците трябва да вините, които просто правят каквото им се нареди, като всеки друг редови служител...
един от народа
ами нещо като указателна табела - откъде ще е обходния маршрут не трябва ли да се сложи? все пак това не е някоя сляпа уличка, ами си е булевард. през кръговото минава почти целия трафик на града. за шуменци лесно - ще минат по тази и онази уличка, защото ги знаят. ами какво да кажат тези, които не са от шумен? или това е начин за събиране на глоби? интересно, къде ли отиват после паричките от тези глоби и въобще прави ли се с тях нещо, което да промени ситуацията, заради която е глобен водача?! тези от полицията вземат ли процентче от глобите? някой да светне по въпроса!
Борисов
Полицаите си получват заповеди 30-40 глоби на ден НОРМА за ипълнение задължително.А къде отиват парите сигурно при ромите,то всички тях храним и поддържаме щем не щем
нов българин
Да прощава г-н автора на статията, ама май, че скоро не е поглеждал правилника за движение, или никога не е знаел какво точно означават тези знаци.
ПЪРВО: Знакът с червената периферия означава забранено влизането на пътни превозни средства в двете посоки. Да, в случая наистина употребата му е леко некоректна, защото насрещното движение е разрешено, но въпреки всичко, когато видиш този знак срещу себе си просто нямаш право да навлезеш след него. Това е забранителен знак.
ВТОРО: Синият знак със стрелката, поставена по този начин - водоравно, означава задължително движение на дясно ПРЕД знака, а не заобикаляне на препядствие в тази посока (за да означава заобикаляне на заграждението, стрелката следва да бъде под наклон 45 градуса надолу). Преди промените в правилника за движение тази група знаци се наричаха задължителни (задължаващи).
Така че всичко е просто и ясно - завиваш по "Черноризец Храбър" и толкова. Всичко останало е непознаване на правилника от страна на шофьорите или типично българския тарикатлък "да минеш между капките" и покрай забраните. Затова преди години всички шофьори преминаваха на опреснителни курсове относно правилата за движение. В този случай сигнализацията е напълно ясна и достатъчна, явно твърде много шофьори не познават елементарните правила за движение и сами са си виновни.
Velik
Напъна съм съгасен с нов българин, ама на 100 процента. Сега само искам да добавя: вижте на снимката "тарикатите" и ги глобете, ама с максимума. Има и снимка, има и знаци, има и пояснения, а написалия статията хем ще е свидете, хем с най голямата глоба......
възмутен
Голямо писане от нов българин. Та и той сам си противоречи. Аз съм шофьор от много години. Много добре знам какво означават знаците. Ама то такова подвеждане ... Май трябваше да сложат онзи, червения с чертата по средата?! Че и да е по средата на платното. Там някой беше писал за информационна табела - защо я няма? За стрелката - на един "обезопасен" изкоп по испа-та, стрелката беше на 45 градуса, ама сочеше нагоре. Накъде трябваше да тръгна тогава?! Освен това там бяха събрани три стрелки, две водоравни и една нагоре. Явно този, който е поставял знаците е пил нещо с 45 градуса. Ако полицията разрешава, не трябва ли да контролира и при нужда да санкционира. А за глобяването - няма да стане тая, дето великия иска. Снимката, ако не е направена от ченгетата, няма сила на доказателство. Айде, този път ни се размина. Ама това, че от общината и от полицията никой не каза поне едно извинявайте, не говори добре за тях. Господа общинари - идват избори! Или те не четат шум-а. Пък може и да не им стига образованието, знае ли човек?!
do KAT
nauchi znacite ve KAT. Zadaljitelni znaci nqma v sinio