Седем отпаднали пилоти, шест пъти излизане на кола за сигурност на трасето, 125 минути прекъсване на състезанието, общо 4 часа и 10 минути емоция на пистата "Жил Вилньов" и проливен дъжд. Това е равносметката след Гран при на Канада. Също така последните обиколки на трасето в Монреал бяха съвсем в унисон с всичко, случило се до момента. Тъкмо в тях се разбърка челото и се решиха позициите от първа до четвърта. В крайна сметка Дженсън Бътън спечели Голямата награда, а втори финишира Себастиан Фетел. Трети се нареди съотборникът на Себастиан в Ред Бул - Марк Уебър, а Михаел Шумахер остана четвърти. Тъкмо седемкратният световен шампион достави, може би, най-зашеметяващата доза високоскоростен адреналин на милионите си фенове в целия свят в края на надпреварата. Шуми се движеше втори десет обиколки преди финала. Пред него се намираше лидерът Себастиан Фетел, а зад него, на опасно малка дистанция бяха Марк Уебър и Дженсън Бътън. Марк атакува на няколко пъти, но в един от опитите си допусна грешка. Той изпревари Михаел, но мина напряко през последния шикан. Тогава, след няколко завоя, той върна позицията на Шумахер, както изисква и правилника. Малко след това допусна и грешка, от която Дженсън Бътън се възползва и мина пред него. Бъдещият победител беше "неприлично" бърз и така в 55-та обиколка с чисто изпреварване се справи със седемкратния световен шампион и се зае с атаката на първата позиция. За Шуми остана борбата с Марк Уебър. Ред Бул обаче бе по-бързият болид и само обиколка по-късно австралиецът изпревари Мерцедеса на Михаел. Оставаха три тура до финала и секунда и половина разлика, а Бътън стопяваше разликата с Фетел с по повече от половин секунда на обиколка. Фетел прекоси старт-финалната линия за 69-ти път, а подходящият момент за атака на Дженсън така и не идваше. Тогава световният шампион допусна, вероятно, първата си пилотска грешка от началото на сезона и то в най-важния момент. При атаката на шести завой Себастиан спря прекалено агресивно, задните му колела блокираха, автомобилът стъпи върху мократа част на пистата и се завъртя. Тогава Бътън без проблем мина на първата позиция и се устреми към първата си победа за тази година. Малко по-назад пък Виталий Петров завърши пети, а Фелипе Маса изпревари Камуи Кобаяши с около 20 см на самия финал на надпреварата и постигна шесто място. Двамата завършиха в една и съща десета от секундата. Стартът на Гран при на Канада бе даден в 20:00 часа българско време зад колата за сигурност, заради екстремно мокрото трасе. Пет обиколки по-късно състезанието беше стартирано, а в 20-та обиколка дъждът се усили и колата за сигурност отново излезе на пистата. Малко след това червени флагове бяха развети от маршалите на пистата, след като рейс контролът обяви прекратяване на състезанието 25 обиколки след неговото начало, заради проливния дъжд, който се изсипа над Монреал. Паузата продължи 125 минути, като през това време дъждът спря и маршалите успяха да отводнят трасето с помощта на специализирана техника. В 22:50 часа българско време състезанието за Голямата награда на Канада беше рестартирано отново зад кола за сигурност (както е според правилника). Фернандо Алонсо бе един от пилотите, на който бяха възложени надежди за добро представяне в Канада. Двукратният световен шампион обаче нямаше късмет. Първо Ферари извика испанеца прекалено рано за смяна на гумите за екстремно мокър асфалт с Интермедия, което се оказа грешен ход и само два тура след това той отново мина през бокса на Скудерията. Така по време на паузата Алонсо изчакваше на десета позиция, на която започна и потворно състезанието. В 37-та обиколка пък Нандо участва в катастрофа с Дженсън Бътън. Макларънът закачи Ферарито на Алонсо и той се завъртя, заставайки "на кантар" на един от бордюрите на опасно място на пистата. Освен това Фернандо се бе и ударил леко в стената и състезанието за него просто нямаше как да продължи. На трасето излезе кола за сигурност, а Дженсън се размина единствено със спукана предна лява гума, която имаше възможност да смени още веднага в бокса. Това не беше първата катастрофа, в която участва победителят. Бътън извади от надпреварата своя съотборник Люис Хамилтън в осмата обиколка. Тогава на старт-финалната права Хамилтън опита да атакува Дженсън отляво. Бътън го притисна, вместо да му даде коридор, и двамата се удариха. След това Люис се докосна и до стената, като повреди окачването на задното ляво колело на своя автомобил. Това предизвика и второто излизане на колата за сигурност (от началото на надпреварата). За въпросния инцидент стюардите ще заседават след края на надпреварата, но все пак Дженсън получи наказание от преминаване през алеята пред боксовете малко по-късно. То беше за превишаване на разрешената скорост зад колата за сигурност след излизането си от бокса. Последното излизане на колата за сигурност беше в 55-та обиколка, когато Ник Хайдфелд катастрофира с Камуи Кобаяши, след като японският пилот на Заубер рязко намали скоростта си в един от завоите. Пилотът на Лотус Рено не съумя да реагира своевременно и това доведе до колизията, при която се повреди предното крило. Носещите конструкцията планки бяха разрушени и при излизането на последващата права те "изпуснаха" крилото, което мина под колелата на Рено-то. Предницата на Хайдфелд подскочи "зловещо" и той се насочи право към един от служебните пътища на трасето, където за щастие успя да спре. По пистата останаха множество отломки, които маршалите започнаха да почистват, когато колата за сигурност вече водеше колоната. Грешка на хората, отговарящи за служителите на пистата, обаче, едва не коства живота на един маршал, който се подхлъзна и падна на трасето, когато срещу него се задаваше болид. При опита си да се изправи възможно най-бързо той отново падна, след което съумя и се дръпна от опасната зона. Спортни.бг