Интересни подробности относно новите правила във Формула 1 разкриха от Международната Автомобилна Федерация.
Новият правилник ще влезе в сила от 2014 година и ФИА все още го разработва.
Както вече се знае, най-голямата промяна е свързана с двигателите.
В конструктивен план те ще бъдат с шест цилиндъра, които са разположени V-образно. Ще бъде разрешено и принудителното пълнене на цилиндрите с въздух, както и задължително ще бъде използването на системи за рекупериране на енергия - Energy Recovery Systems (ERS). Работният обем ще бъде 1600 куб.см.
Оттук-нататък обаче Формула 1 става все по-зелен спорт. В тази връзка от Федерацията, чиито президент е Жан Тод, разказаха за някои от планираните промени, като редуциране на теглото, оптимално монтиране на основните агрегати върху шасито на автомобилите и намаляване на площта на аеродинамичните крилни елементи.
ФИА определи и ограничението на скоростта на въртене на коляновия вал на двигателя. Същата е 15 000 об/мин.
С цел постигането на по-голяма "гъвкавост" при ускорение и подобряване на теглителните характеристики на болидите, пък ще бъде разрешена и трансмисия с 8-степенна предавателна кутия, вместо сегашните 7-степенни конструкции.
Очаква се капацитетът на системата за съхранение и повторно използване на енергията, отделена при спиране - KERS да бъде увеличен двойно - от 60 kW на 120 kW (163,2 к.с.), без да се споменава времето за използването на тази мощност.
Освен всичко това ФИА предвижда и движението за обслужване на автомобилите в бокса да се извършва с електрическа енергия от системите ERS в болидите. Така ще се намалят значително вредните емисии, когато автомобилите не се експлоатират в състезателно темпо.
Запалването на двигателя пък няма да се случва по обичайния за Ф1 начин - с предварително подгряване на детайлите с топла охлаждаща течност и развъртане със сгъстен въздух. Вместо това пилотът ще може да приведе в работен ход двигателя с натискането на един старт-стоп бутон директно от кокпита.
Това ще намали и риска от отпадане на състезател заради изгасен двигател след завъртане.
Sportni.bg
Коментари
Добави коментар