Здравейте, отварям тази нова тема, за да можем да дискутираме и обсъждаме различните елементи от тази програма.
Безплатни кръжоци в училищата ще се борят с агресията сред учениците и ще търсят таланти.
За първи път от десетилетия извънкласните дейности в училище ще са безплатни за деца и родители. Финансирането се поема от Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси", по която се отпускат 100 млн. лв. за три години. Това означава, че на ученик се падат по 185 лв, като една трета от тях са за купуване на консумативи за кръжоците. А те могат да бъдат по какво ли не.
Програма "Успех" е задала 12 модула, по които училищата да изберат какви кръжоци искат. Сред тях са природоматематически науки, здравословен начин на живот, предприемачество, здравно образование, умения за самостоятелно учене. Фантазията на ученици и учители вече се е развихрила до краен предел и сред предложенията за дейности са още: Как да стана милионер, Заедно на пазар, Как се управлява хотел и дори Моят пръв милион.
Очакванията са комбинацията от идеи за извънкласни дейности да стигне 15 000, а през трите години на проекта в безплатните кръжоци да участват повече от половин милион ученици. В бъдеще се предвижда да се определи и национален ден на извънкласните дейности в България.
Проектът има своя собствена електронна страница, която може да бъде посетена за повече информация: http://uspeh.mon.bg
http://bglog.net/nachobrazovanie/47364
Приемливо ли е да се натоварват учениците с 4 допълнителни часа седмично, само за да се "усвоят едни пари!" А дали родителите са съгласни? А дали няма децата, вместо да работят с удоволствие, да бъдат отблъснати от това темпо?
Георги Драмалиев
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Георгиева
Не мисля, че става въпрос само до "усвояване на едни пари", а за възможност на много деца да се занимават с нещо извънкласно. Така ще могат да доразвият знанията си, да се дообогатят. Не мисля, че това ще навреди на някого. В края на краищата е крайно време да започнем да се възползваме от възможностите, които се предлагат, а не само да критикуваме.
Анонимен
И ПРЕДИ 1989 г ИМАШЕ СИП-ове, ЗИП-ове, КРЪЖОЦИ И ДР. ДЕЙНОСТИ С КОИТО УЧЕНИЦИТЕ С ИНТЕРЕС СЕ ВКЛЮЧВАХА, НО КРИВОРАЗБРАНАТА ДЕМОКРАЦИЯ ОТХВЪРЛИ ВСИЧКО ПОЛЕЗНО ЗА ДЕЦАТА НИ, ВКЛЮЧИТЕЛНО И УЧИЛИЩЕН ЛЕКАР, СТОМАТОЛОГ, ПСИХОЛОГ И ДР. ВСИЧКО ТОВА, СЛЕД ПОВЕЧЕ ОТ 20 г. ЗАПОЧНА ДА СЕ ВРЪЩА, НО ЗДРАВЕТО НА ДЕЦАТА Е ИЗТЪРВАНО. ДРУГ Е ВЪПРОСА, КОЛКО ПАРИ "ЩЕ СЕ УСВОЯТ" ОТ РАБОТЕЩИТЕ ПО ТЕЗИ ПРОГРАМИ.
ха
само толкова ли са учителките в региона
мама
Уважаеми дами и господа безмислено е да се дискутират програмите на МОМН с европейско финансиране,защото в самото министерство не са наясно с нещата-Ще Ви дам пример от началото на януари трябваше да заработи нова програма за всички средищни училища в България- за целодневно обучение на децата до 8 клас/ срок на програмата 3 години и открито финансиране 180 милиона по европейски проект/.РИО Шумен обяви свободни работни места за възпитатели - подадохме документи/струващи определена сума/,направихме транспортни разходи до селата и КАКВО СЕ ОКАЗВА -КОНКУРСИТЕ СА СПРЕНИ- НЯМА ИЗРАБОТЕНА МЕТОДИКА ЗА ПРОВЕЖДАНЕТО НА ПРОЕКТА!ЩОМ НЯМА МЕТОДИКА И СХЕМАТА НА ФИНАНСИРАНЕ НА ОТДЕЛНИТЕ УЧИЛИЩА НЕ МОЖЕ ДА БЪДЕ ИЗРАБОТЕНА!НЯМА СЪГЛАСУВАНЕ СЪС СЪОТВЕТНИТЕ ОРГАНИ И МИНИСТЕРСТВА/защото се касае за по-дълъг учебен ден/.
ОТНОВО ЕКСПЕРТИТЕ НЕ СА ПОДГОТВЕНИ - ДОКОГА!ДОРИ ПАРИТЕ ОТ ЕВРОПА НЕ МОЖЕМ ДА УСВОИМ КАКТО ТРЯБВА-АМИ ДА СИ ДОВЕДЕМ ЕКСПЕРТИ ОТ КИТАЙ -ТОГАВА СИГУРНО ЩЕ УСПЕЕМ!!!
учител
Моля изнесете по- вече информация за това как ще се
харчат тези пари
Мен
Съществуват извънучилищни звена, занимаващи се с извънкласните дейности - Общински детски комплекс, школа по изкуствата, спортни школи и др. Правилно би било тези средства да отидат в специализираните звена, разполагащи с преподаватели, бази и оборудване, както и ученици посещаващи различните извънкласни форми. Възпитаници на тези форми са носили много призови места в международни и национални изяви.
Родител
Няма нищо лошо в идеята на децата да се предложат извънкласни занимания по желани от тях дисциплини. Но в България винаги име и поне едно "но". Това би трябвало да се направи според интересите на децата, а не според желанието на учителите да си докарат още една хилядарка годишно. На практика тези пари трябва да се усвоят, т.е. учителите трябва да измислят някаква форма, в която да има задължително деца. И така се получават групи деца, които не се знае до кога ще ги посещават. И пак ще лъжем , че групите са пълни и че учителят е взел правомерно тези пари. Отново ще се дават пари за нищо. Децата ни са достатъчно натоварени със СИП и ЗИП. който иска да се занимава извънкласно, има си специализирани ОДК, ЦРД, които в някои градове се закриха, за съжаление.
мама
Абсолютно съм съгласна тези пари да бъдат насочени към специализираните звена -различни школи и детски комплекси.Но може би техните ръководители не могат да се преборят с директорите на училищата-все пак става въпрос за много,много пари и то за продължително време.
Та в някои училища базите на занималните са под всякаква критика,но директорите им са с "правилните" приятелства и за това пак те ще получат парите по тези програми.
Поредната НЕДОМИСЛИЦА на образователното министерство!
Анонимен
До "мен": В тези специализирани звена и детски комплекси сега се заплаща обучението на децата. Ако този проект се насочи към тях, как ще стане разделението - платени и по проект - неплатени, докато организацията извън тях ще ангажира нови преподаватели - откриване на нови работни места.