Здравейте, отварям тази нова тема, за да можем да дискутираме и обсъждаме различните елементи от тази програма.
Безплатни кръжоци в училищата ще се борят с агресията сред учениците и ще търсят таланти.
За първи път от десетилетия извънкласните дейности в училище ще са безплатни за деца и родители. Финансирането се поема от Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси", по която се отпускат 100 млн. лв. за три години. Това означава, че на ученик се падат по 185 лв, като една трета от тях са за купуване на консумативи за кръжоците. А те могат да бъдат по какво ли не.
Програма "Успех" е задала 12 модула, по които училищата да изберат какви кръжоци искат. Сред тях са природоматематически науки, здравословен начин на живот, предприемачество, здравно образование, умения за самостоятелно учене. Фантазията на ученици и учители вече се е развихрила до краен предел и сред предложенията за дейности са още: Как да стана милионер, Заедно на пазар, Как се управлява хотел и дори Моят пръв милион.
Очакванията са комбинацията от идеи за извънкласни дейности да стигне 15 000, а през трите години на проекта в безплатните кръжоци да участват повече от половин милион ученици. В бъдеще се предвижда да се определи и национален ден на извънкласните дейности в България.
Проектът има своя собствена електронна страница, която може да бъде посетена за повече информация: http://uspeh.mon.bg
http://bglog.net/nachobrazovanie/47364
Приемливо ли е да се натоварват учениците с 4 допълнителни часа седмично, само за да се "усвоят едни пари!" А дали родителите са съгласни? А дали няма децата, вместо да работят с удоволствие, да бъдат отблъснати от това темпо?
Георги Драмалиев
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
шуменка
Идеята е прекрасна. Нищо ново под слънцето, на нали при "тоталитаризма" всеки един ученик според интересите биваше ангажиран във мероприятия /кръжоци/ в училищата и то безплатно. Децата бяха там където им е мястото а не по улиците и кафенетата. Но аз се питам сега кой ще води тези кръжоци и доколко те ще бъдат полезни на нашите деца, защото: а/ ценностната система е много изкривено понятие. б/ доколко ще са професионалисти хората които ще водят тези занятия, защото нали се сещате ако са там за да се усвоят едни средства то тогава просто няма смисъл,те може да имат желание но дали ще знаят как да подходят с нагласата и настройката на ученика.в/ искрено се надявам че в Родното школо ще има промяна и то закъм добро за нашите деца, и те ще се приучат към по-добро общуване един към друг и не напоследно място и то съществено -родителя няма да заплаща нито стотинка за този труд който се извършва.
аз
хайде бе къде са тези учители -те трябва да дискутират тази тема
123
Не мисля,че е лоша идеяВсе пак е по-добре децата да са в училище и да се занимават с нещо полезно,отколкото по улиците без родителски надзор.Стига с тези учители ,а къде са родителите на тези деца????
учител
Проблемът не е в часовете за занимания по интереси, а в това, че учениците са претоварени с часове от задължителна и задължително избираема подготовка. Като се отчете и демографската криза и непрекъснато намаляващия брой ученици, се получава така, че един учител не може да направи норматив, нищо че влиза от V до ХІІ клас и така става, че на този учител се дават часове и от СИП/по 4 ч. за всеки клас/. Ако сега се включат и кръжочните форми, учениците ще бъдат в училище от 7,30 ч. до 17, 30 ч.. Да се намалят задължителните часове като общ брой, за сметка на ЗИП и СИП, където ученикът има право на избор и по интереси, а защо не и да избира сам учителя, който да го обучава. Какво ти разбират учителите от предприемачество, от това как се става милионер, като е факт, че ходим с дрехи втора употреба.На мен вече ми писна в нашата мила България, всеки да се прави на експерт и да учи другите как да правят това, което сам той не знае. Между другото средищните училища нямат право да участват по проекта за кръжочните форми. Те ще участват в проекта за целодневна организация на учебния процес, като заплатата на възпитателя е 90 % от допълнителните средства в размер на 427 лв.. Как да се плаща издръжката на ПИГ, да не говорим за обедно хранене на учениците и т. н. С една дума парите, били дори и по ОП РЧР, са малко, и не стигат доникъде. Но от всички тези проекти може би най-доволни ще бъдат родителите, защото децата им ще бъдат на топло, ако училището има пари и за евтин обяд, ще бъдат и нахранени. Кой го еня дали ще бъдат образовани, обучени със знания и умения, приложими в практиката. Защо да мислим за утрешния ден, важен е днес и сега... Май всичките усвоихме принципа- яж, пий и се весели, като за последно. И още нещо, все си мисля, че щом тези проекти стъпиха и в родното училище, нищо добро не ни чака, освен свиване на делегираните бюджети, макар че Дянков се мъчи да ни убеди, че ние сме с най-стабилната икономическа система./Май бърка икономическа с икономична/
А между другото да си призная, директор съм и на училище, което е кандидатствало и реализирало много проекти. Ама от това учениците ни не станаха по-умни нито по-ученолюбиви.
Родител
Тъжно...вместо да се помисли за нови сгради, за подобряване на базите, пак се мисли как да се усвоят пари за изсмукани от пръсти дейности. Влизали ли сте в класна стая след края на часовете? Вътре е мръсно, прашно, прозорците се отварят безогледно, децата ни настиват.
Е, сега си представете, че детето ви трябва да остане още в тази стая /ако изобщо е свободна, защото има и друга смяна ученици/, да пее, да рисува, да прави театър. А цял ден не си е събувало ботушите и краката му са мокри.
Изобщо за какво говорим?
мама
До учител -уважаеми госпожо/господине/ абсолютно съм съгласна с Вашето мнение.Но смятам и мисля,мисля и смятам и не мога да направя примерна схема/за себе се дори/ как тази програма ще бъде осъществена в училище,където учебните занимания се водят на две смени!?Занималните са в стаи от апартаменти, намиращи се не много близо до училището.Как ще пеят, рисуват или правят театър-та там възпитателя не може да мине дори между чиновете,за да провери домашните на учениците?!Всичко това започва да ми звучи много странно ,дори абсурдно- но щом има проект/с открито финансиране/явно ще трябва да бъде осъществен-но за сметка на здравето на нашите деца и нервите на учителите и директорите.
Анонимен
Ами то не е и задължително да се участва, но може ли да се пропусне...
Анонимен
Това е новата форма учитилите да получат още малко пари към "мизерните" си заплати. Абсолютно е сигурно това!!!
555
За всеки извънреден труд по закон се плаща.Не гледайте в канчето на другите.Работете и вземете "някакви пари ".Идеята е прекрасна.За заети родители-възможност през ваканциите децата да са ангажирани,макар и за няколко часа.Проектът дава възможност на децата да зе закупят необходими за дейността им неща.Не са ви обяснили.По-добре да се прави нещо,отколкото нищо.През следващата година нещата ще са по-ясни.Дано има повече доволни.А вие учители не се отказвайте!Тези ,които плюят и тях учители са ги учили,но са забравили.