Оправен e участъкът от магистралата, където беше открит по-лош асфалт. Целият стар асфалт е махнат. Това каза пред Дарик радио министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. За това, че някои се опитват да шикалкавят, други са съвестни и си изпълняват качествено работата. Нямаме проблем с качеството в момента. Повишили сме контролът. Лабораторията на АПИ денонощно работи в регионите, спят на палатки, каза Павлова. Тя бе категорична, че няма да позволят да удължават срока и да отлагат. "Няма да направим компромис нито с качеството, нито със срока", повтори отново Павлова. Оттук нататък за големите проекти не можем да говорим за най-ниска цена, защото виждаме какво се случва. Качи се цената на битума, качи се цената на горивата и строителните фирми се опитват да пестят, което не е добре, подчерта регионалният министър. Според нея, най-важното е да имаме качествени магистрали, в които няма спестен материал. За това, че ще строим път Русе - Свиленград, Павлова коментира, че не могат да си позволят държавна гаранция в условия на финансова дисциплина. "Рискът трябва да е поет от този, който е инвеститор. Около 1 млрд. ще струва такъв път. Неслучайно се спряхме на този път. Една магистрала "Черно море", стига да имахме пари, можехме да изградим, но там не можем да осигурим целогодишен трафик, който да избие тази инвестиция. Докато на Русе - Свиленград има достатъчно трафик, както и зимно време", обясни Лиляна Павлова. За винетките регионалният министър посочи, че има опции да останем на хартиена винетка, а втората опция е електронна винетка. При електронната винетка е по-лесно заплащането. "Трябва да се обяви конкурс и ще търсим частен инвеститор за винетната система. Ще обявим процедура, аналогична на тази за пътя Русе - Свиленград с частен инвеститор, който да инвестира в средствата, да поддържа системата. Преди 2016 г. не можем да имаме такава изградена система. Русе - Свиленград ще стане паралелно, но той трябва да е част от новата винетна система. Хората ще трябва да си плащат за Русе - Свиленград, ако искат да го ползват. Ще правим и тунел под Шипка. Строежът под Шипка е планиран да започне през 2014 г., този път ще бъде безплатен, но само с две платна. Ако някой не иска да си плаща, за да мине през Русе - Свиленград, ще минава през тунела под Шипка безплатно, но по-бавно", заяви Павлова. Тя съобщи, че през юни ще пуснат основното трасе на Околовръстния път на София, а през септември ще бъдат пуснати локалните платна. За ограничението на скоростта по магистралите до 140 км/ч, Павлова каза, че ако се приеме законът, ограничение до 140 км/ч ще се въведе по новите части на магистралите. "Например от Стара Загора до Бургас ще може, но от София до Пловдив няма да може да се движим с такава скорост", обясни Павлова. Ще се прави преценка спрямо качеството на пътя. Ако има дупки, не можем да позволим движение с по-голяма скорост, тоест не можем да сложим ограничение до 140 км/ч., каза още регионалният министър. /БГНЕС