Протестът на железничарите продължи около час и половина. За това време те скандираха "Оставки" и "Мишоци", внесоха в транспортното министерство декларация с исканията си, срещнаха се с министъра и получиха уверения от него, предаде репортер на БГНЕС. В началото на протеста точно пред входа на МТИТС железничарите бяха поставили черен кръст, на който беше изписано БДЖ 1885 – 2012 г. Отстрани двама от протестиращите носят кратуни, на които са изписани имената на Владимиров и на Недев. Те посрещнаха с освиркания транспортния министър Ивайло Московски, който влезе в МТИТС, за да се срещне с техни представители и да получи декларацията с исканията им. В нея те настояват да се изработи и внесе в Народното събрание стратегия за бъдещото развитие на железопътния транспорт в България. Второто им искане е: "да се назначи компетентно ръководство на Холдинг БДЖ ЕАД". Декларацията е подкрепена от над 6000 подписа. В нея те настояват да им се запазят социалните придобивки при пътуване, да се запазят работните места и да се компенсира инфлацията, като се увеличат доходите на българските железничари. Основните скандирания на протеста днес са именно срещу сегашното ръководство на БДЖ - Владимир Владимиров и Йордан Недев. Някои от хората на протеста ги нарекоха лаици, други настояваха това ръководство да си отиде, защото, според тях, то довежда до влошаване състоянието на железниците. Ивайло Московски се срещна с протестиращите и след това отново обясни, че анализ за безплатните карти ще тече през цялата година и ще се търсят начини за оптимизация и редуциране на броя на картите. За третата точка в исканията на синдикатите - унищожаване на Българска железница, министърът с горчива ирония заяви, че тя се унищожава като в нея се инвестират над 2 млрд. лв. "Бих могъл да кажа, че я унищожаване с 1,5 млрд. лв. инвестиции в инфраструктура и следващата седмица на мониторинговия комитет на ОП "Транспорт" БДЖ "Пътнически превози" става бенефициент в програмата, ще получи финансиране около 600 млн. лв.", каза Ивайло Московски. Въпреки очевидно добрият тон, по който са преминали разговорите обаче, министърът отказа поканата на синдикатите да слезе при хората и да съобщи решенията, защото явно се е почувствал обиден от освиркванията. Така договореностите бяха съобщени от синдикалния лидер Петър Бунев, но след като го чуха протестиращите попитаха за министъра и доволството от договореното се замени със скандирания, след като разбраха, че не е дошъл при тях. Бунев съобщи, че е получил уверението на министъра, че няма да подпише нова наредба, която да отмени картите на българските железничари и пенсионери. Ивайло Московски потвърдил, че в Товарни превози няма да има съкращения, за Пътнически превози е готов да се водят преговори, да се направят разчети, за да се установи дали има нужда да се освобождават или назначават хора. Одобрителни викове предизвика и съобщението на Бунев, че министърът е водил преговори за европарите за нови влакове. "Аз му казах, че когато това стане, аз ще бъда първият човек, който ще го поздравя за това нещо", каза синдикалният лидер. За искането им за ръководството на БДЖ, той съобщи готовността на министъра да влезе в диалог "да извадим конкретни цифри за нанесени щети". "Готов е, ако ние можем да докажем нарушения или бездействия, той е готов да уволни и ръководството", съобщи Петър Бунев. /БГНЕС