Отлагат за септември делото за влака София - Кардам
Апелативният съд във Велико Търново назначи допълнителна техническа експертиза и отложи делото за пожара във влака София-Кардам за 20 и 21 септември, съобщи БНР.
Преди четири години в огъня загинаха девет души. Днес съдът прие нова пожаро - техническа експертиза, която е изчислила дали шафнерът Георги Георгиев е могъл да евакуира пътниците и да потуши пожара, обхванал кушет вагона за 3 минути и 25 секунди. Според адвокат Пламен Енчев шафнерът не е виновен за 9-те жертви защото експертизата е установила: "... че е било невъзможно и с двата пожарогасителя да бъде угасен пожарът по никакъв начин. Могъл е до 48 секунди от възникването на пожара с единия пожарогасител да го изгаси. Но той е уведомен след минута и 2 секунди. След като вече пожарът е бил неовладяем".
Според адвоката на пострадалите семейства Йорданка Вандова тази експертиза не оневинява шафнера: "Задачата на пожаро - техническа експертиза е дали след като се евакуират хората и ако това се случи в рамките на 3 минути и 25 секунди от там нататък е било възможно да бъде потушен пожарът. И отговорът е, че оттам - нататък не е било възможно да се потуши пожарът. Което няма никакво значение за съществото на делото, защото няма обвинение за унищожаване на имущество. Обвинението е, че не са евакуирани хората и не е създадена организация за евакуация, която е могло да стане в рамките на 3 минути".
Назначената днес допълнителна експертиза, заради която делото бе отложено, е свързана с изясняване действията при пожара на другия подсъдим, началника на влака Иванка Костадинова.
БГНЕС припомня, че огненият ад, при който загинаха 9 души, а други 9 бяха ранени стана малко преди полунощ на 28 февруари 2008 година. Инцидентът се случи недалеч от гара Червен бряг в композиция от девет вагона. Сред жертвите на инцидента бе и директорът на Националния археологически институт с музей при БАН - проф. Рашо Рашев. Това е най-тежкият железопътен инцидент у нас от 1992 година насам.
Великотърновският апелативен съд осъди шафнера на изгорелия кушет - вагон Георги Георгиев и началника на влака Иванка Костадинова на по 8,5 години и 5 години. Апелативните магистрати намалиха присъдите, наложени им от Плевенския окръжен съд. Първата инстанция беше постановила по-сурови наказания – 12 години затвор за Георги Георгиев и 8 години за Иванка Костадинова. Третият подсъдим - бившият заместник-директор на "Спални и специални вагони" в "Пътнически превози" на БДЖ Георги Иванов беше оправдан.
Върховните магистрати след това върнаха делото на същия съд за ново разглеждане от друг състав и от стадия по допускане на доказателствата. Те дадоха указания на по-долната инстанция, тъй като смятат, че са допуснати редица нарушения. ВКС смята за основателни оплакванията на двамата осъдени за явна несправедливост на наложените им наказания. Върховният съд сметна, че допуснатите процесуални нарушения са свързани и с фактическата неизясненост на делото за това каква е отговорността на осъдените. Той отмени изцяло решението на Великотърновския апелативен съд.
БГНЕС
177
3
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
shumenets
живея и работя в цанада от 13 нгодини. редовно ползвах този вл;ак . последно го ползвах 2007 година.
на летището в торонто самолет на аирфранс аирбус 340 излезе от пистатта и се запали
за по ммалко от 1.45 минути бяха евакуирани всички патници и екипшаж. нямше нито една жертва мисля че става вупрос за над 270 човека.
как може за 3 минути да не могат да будат евацуирани 80 души
вината е ком,плексна не само на началник влака и на шафнера тези вагони бяха за коне а не за хора
* Коментар транслитериран от системата
0 0mri bulgario
това си беше чисто политическа дразга според мен и никога няма да излезе всичко на яве защото си има яка корупция в тя тумната дурява
* Коментар транслитериран от системата
1 0До #2
Отивай в анадола да правиш вувузели на манафите!