Металурзи: Заводът е мъртъв, иде екокатастрофа
Последният протест на металурзите от ОЦК в Кърджали остави много страхове за бъдещето на вече безработните и още повече – за екологичната сигурност на района, предаде репортер на БГНЕС.
Блокадата на възловото кръстовище премина тихо, хората се тълпяха на групи върху асфалта, други търсеха сянката. Въпросът за всички бе: "Накъде от утре?", а отговорът – "Заводът е мъртъв". В понеделник излъганите от работодателя си Валентин Захариев масово ще внесат заявленията си и ще си отидат от завода. Тогава и онези 30 работници, поддържащи непрекъсваемите режими, без които комбинатът не би могъл да работи при евентуално възобновяване на производството, ще вземат своето решение.
Притиснати сме от банките, които ни заплашват със съдия-изпълнители заради непогасените вноски за последните 3 месеца и си искат целите суми с наказателни лихви, разказваха металурзите. Десетки са онези, които месеци наред са без ток заради неплатени сметки. Милчо Костов обяви, че ако и в понеделник няма добра новина, ще скочи от най-високия комин в завода. "От 10 дни съм без ток у дома, затънал съм в дългове и нямам друг изход, освен да умра", каза той.
Опасността от екологична катастрофа днес бе най-обсъжданата тема по време на блокадата и дълго след нея. Работници от цинковото производство разкриха, че на заводската площадка в огромни метални цистерни се съхраняват стотици тонове сярна киселина. При минимален теч е възможно избухване на цистерна и разтворът ще се стовари във водите на язовир "Студен кладенец", на брега на който се намира ОЦК, обясниха металурзи. Според тях не било толкова опасно спирането на пещите, колкото безконтролното оставяне на въпросните цистерни.
Заводската организация на КТ "Подкрепа" и днес отсъстваше от протеста. Синдикат "Защита" обмисля протестна акция пред централата на основния кредитор - Първа Инвестиционна банка, ако до 26 юни тя не промени позицията си спрямо дълговете на дружеството. Банката е започнала описи на ипотекираните имущества, за да се справи с вземанията си. /БГНЕС
447
1
asdf
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
ха
завода не може да тръгне защото няма пречиствателни станции , европа не дава завода да работи до като не се направи реконструкция,, демек нов завод анадън му, а тия да не се тълпят по тротоарите ами да хващат мотиките, завода е частна собственост и държавата няма думата