Люис Хамилтън спечели второто си състезание през тази година. Световният шампион от 2008 година триумфира в Гран при на Унгария, където бе смятан и за фаворит преди надпреварата. Всъщност в хода на състезанието Люис си имаше големи проблеми с Кими Райконен, който в крайна сметка финишира втори. Финландецът направи отлично каране и беше изключително бърз във втория и третия си стинт. Предимството на пилота на Лотус беше осезаемо, но когато нещата опряха до атака на първата позиция, Хамилтън просто беше безпогрешен в защитата си. Трети на "Хунгароринг" финишира съотборникът на Кими в екипа от Енстоун - Ромен Грожан. Швейцарецът с френски паспорт също показа скорост, но в директния двубой между него и именития му съотборник опитът си каза думата и така Ромен трябваше да се задоволи с третата позиция. Лотус определено притесни Макларън в днешния ден и даде сериозна заявка за победа в следващите състезания. "Вие, момчета, сте много бързи", шеговито дори подхвърли победителят преди тримата първенци да се качат на почетната стълбичка. Кими, съвсем очаквано, не дари публиката с усмивка, но може да се каже че в днешния ден той за пореден път докосна победата и отново малко не му достигна, за да се пребори за нея. Най-добрата обиколка в надпреварата от 1:24.136 минути бе дело тъкмо на двукратния световен шампион. Фернандо Алонсо завърши състезанието на пета позиция, като той изпълни и двете от поставените си преди старта задачи. Лидерът в класирането финишира в топ пет, а освен това победи в състезанието преследвача си Марк Уебър. Австралиецът завърши осми, като между него и Нандо се наредиха Дженсън Бътън и Бруно Сена. Фелипе Маса спечели две точки за Скудерията с деветата си позиция, а топ десет попълни Нико Розберг. Съотборникът на Нико - Михаел Шумахер изкара поредния си разочароващ уикенд. Шуми получи проблем на стартовата решетка, след като вече беше заел позицията си на грида след загряващата обиколка. Чарли Уайтинг отложи старта и пусна болидите за още една формираща обиколка, а Шумахер беше избутан от решетката. В питлейна механиците на Мерцедес запалиха двигателя на Шумахер и той все пак тръгна. През това време автомобилите отново заеха местата си, а спортният директор на ФИА най-после задейства стартовата процедура. Проблемите за Михаел обаче не свършиха. Той беше наказан заради висока скорост в питлейна само няколко тура след началото. Обречен да се състезава в дъното, Шуми се добра до 18-та позиция, от която впоследствие се прибра в гаража си в 60-та обиколка и сложи край на състезанието си. Както вече по традиция се случва напоследък битката за челните позиции беше най-интересна. След първата смяна на гумите Грожан избра гумите "софт", а Хамилтън заложи на "медиум". 20 тура след началото обаче Лотусът започна да лети по пистата и успяваше да съкрати по половин секунда на обиколка от преднината на Хамилтън. Тогава се случи и "задействането" на Райконен. В 36 и 37 обиколка Ледения постави две най-добри времена. Грожан мина на Медиум в 40-та обиколка. Тур по-късно Хамилтън посети бокса с много добър стоп от 2,8 секунди. Той се върна начело на групата, която беше посетила за втори път бокса, а Райконен трупаше преднина, карайки в своя най-добър период в надпреварата. Четири обиколки по-късно и Кими посети механиците си, за да смени гумите си с "медиум". При излизането от бокса Райконен излезе втори и трябваше моментално да защитава позицията си от каращия с вече топли гуми негов съотборник Ромен Грожан. Кими продължи да демонстрира добро темпо и само в рамките на няколко обиколки съкрати разликата между него и лидера Хамилтън. Люис обаче съумя да запази дистанцията между себе си и своя преследвач от около секунда, като постоянно влизаше и излизаше от "обсега" на системата DRS на Райконен. В крайна сметка обаче отличната защитна езда на Хамилтън, съчетана със стремежа към постигане на квалификационно темпо, независимо от състоянието на гумите, направиха задачата на Кими прекалено трудна. Така първите двама финишираха в рамките на секунда и предложиха поредната доза високоскоростни емоции с марката Формула 1 на всички фенове на моторните спортове. Sportni.bg